February 12, 2003
Har reklamerat hos posten, skickade ett grafikkort till användaren Rhino här på NH, fick självklart pengar av honom, men det hjärtskärande var hur posten hade hanterat leveransen...
De hade nånstans tappat ur grafikkortet ur brevet (det låg iofs i bubbelplast, men det hade ramlat ut delvis ur den också...), och sen hade de helt sonika BARA SKITIT I ATT ÖVERHUVUDTAGET TEJPA IHOP PAKETET IGEN! :burn:
Så det slutade med att jag hörde av Rhino att grafikkortet inte funkar som det ska, och då drog jag över en reklamation till posten, det är de som sjabblat, inte jag, jag packade det efter paketeringens alla konster, med ESD-påse och allt.
Är det nån som har erfarenhet av det här?
Vad kommer hända? Kommer Rhino få sina pengar tillbaks?
För det får han inte av mig (:bgrin:), eller inte innan reklamationsproceduren är över.
Jag vet inte i detalj vad som är trasigt, vi får hoppas att våran lilla noshörning tittar förbi.
Fan vad sur jag är...
Lita aldrig på posten.
February 12, 2003
SuperNova wrote: Då är det värre iom att brev inte är försäkrade som paket är.
paket har en försäkring upp till en viss summa pengar!
Vad är då detta? Sicken jävla röta att man körde på postens egna vadderade kuvert...
Citerar posten:
"Övrigt om tjänsten: Skicka dokument eller föremål som behöver extra skydd i ett vadderat kuvert. Det finns fyra storlekar att välja mellan.
Denna försändelse kan rekommenderas med rek-bevis genom inlämning mot kvitto på Postens serviceställen. Posten ersätter innehållets marknadsvärde i ett skadat eller förkommet rek-kuvert, max 5 000 SEK."
Eller ska det vara ett speciellt rek-kuvert?
Nu blir jag osäker igen...
Aja, allt står här
2 Guest(s)