April 30, 2008
OfflineHej alla nordicare:D Det var ett tag sen man var inne här.
Jag kommer att resa till ostasien nästa vecka och besöker flera länder där, bland annat HK och Peking.
Tänkte kolla om ni vet om det är billigare att köpa vissa saker där och i så fall, vad ska man köpa?
Jag har haft det fullt upp och har inte hunnit uppdatera mig. Vet bara att i5 och i7 är på topp vad det gäller Intel.
AMD har jag ingen koll på.
Tacksam för all hjälp:)
June 11, 2001
OfflineAMD släpper Bulldozer FX (AM3+) 12 oktober om allt går rätt till.
Nyhet: Lanseringsdatum för AMD Bulldozer FX-serien bekräftas av amerikanska Microcenter
February 12, 2003
OfflineSebbe;1269911 wrote: AMD släpper Bulldozer FX (AM3+) 12 oktober om allt går rätt till.
Nyhet: Lanseringsdatum för AMD Bulldozer FX-serien bekräftas av amerikanska Microcenter
...Och det är inte märkbart billigare där borta. Elektronik rent generellt ligger på ungefär samma prisnivåer, ge eller ta någon krona. Främst momsen som gör att det skiljer. Brukar inte vara värt att släpa hem grejer, åtminstone är det min uppfattning av ett par rundor till Peking/Bangkok/Taipei.
March 14, 2001
OfflineJa din fråga är ju vad som är billigt och mitt svar är elektronik, men inte datorkomponenter och dylik elektronik.
Elektronikkomponenter, alla möjliga IC-kretsar (microprocessorer, spänningsregulatorer, ADC/DAC, OPAMPs, förstärkarkretsar, sensorer), mosfets, IGBT, kondensatorer, induktanser, dioder.. osv osv.
February 12, 2003
OfflinePeBBa007;1269924 wrote: Tack för svaren:)
@Mean Machine: Gäller det mobiler också? Vad tyckte du var det bra pris på?
Har googlat lite på annat också, bland annat kläder, och det verkar som att det inte är speciellt lågt pris på det heller.
Mobiler, de jag kollat på som hastigast, låg i ungefär samma prisklass. Det var iofs Sony Ericsson, möjligt att riktiga telefoner är lite billigare, men inga större skillnader återigen.
April 30, 2008
OfflineSnorch;1269938 wrote: Hann aldrig, innan minnet blev fullt? :p
Det är bara lära sig, inte svårare än så. Jag vill påstå att jag kan mycket om elektronik, mer i vissa specifika områden än andra, och är helt självlärd förutom den lilla elektronik man läste i högstadiefysiken. 🙂
Haha, nästan;) Nee, innan så mycket annat kom i vägen så att man inte hade tid och sitta nörda längre.
Faktiskt 100% självlärd här med, får jag tid över sätter jag igång:)
Mean Machine;1269953 wrote: Mobiler, de jag kollat på som hastigast, låg i ungefär samma prisklass. Det var iofs Sony Ericsson, möjligt att riktiga telefoner är lite billigare, men inga större skillnader återigen.
Då är det alltså inte värt att hetsa med att försöka hitta nåt, med tanke på att man även måste hålla koll på att få original vara;) Då får jag slappna av och bara njuta helt enkelt:) Tack igen MM:)
1 Guest(s)

Log In