January 13, 2003
Hmm....datorbutiken jag börjar tröttna på dem. Jag skickade in min defekta cpu till dom en månad sedan....
De tog emot den för ca tre veckor sedan och de har fortfarande inte hanterat min leverans....
När jag ringer dem så säger de att de har haft mycket sjukskrivningar...Jo visst och det ska jag tro på efter 3 veckor.....f******n ta dom..... vet inte vad jag ska göra...!!! :gunsfire:
Mvh Odd Grepe
January 12, 2001
Vi har tyvärr haft lite manfall på just Returavdelningen, samtidigt som den ökade ordertillströmningen kring Jul och Nyår orsakar ett högre antal returärenden att hantera. Vi börjar så smått komma tillrätta med problemet och har idag ett sjunkande antal öppna ärenden, dock tar det ett tag att komma ikapp...
Att maila oss hjälper tyvärr föga då vi hanterar alla ärenden i tidsordning. Först in - först ut gäller, precis som med vanliga order. Då det är samma personer som hanterar mail rörande returärenden som hanterar dessa returärenden ber vi om tålamod i fall du/ni har ärenden hos oss, detta då ett ökat antal mail generellt innebär längre hanteringstid på returärenden. Det blir lätt en ond cirkel då tekniker svarar på mail istället för att hantera varor 🙁
Vi håller som bäst på att färdigställa en ny lokal till returavdelningen för att kunna hantera returer effektivare. Detta lokal beräknas stå klar någon gång kring månadsskiftet februari-mars. Vi hade strax innan Jul en normal hanteringstid på retur på ett par dagar, men idag är vi tyvärr uppe i ett par veckor (läs: ca 2-3). Vi kommer dock under kommande vecka att sätta in extra resurser för att komma ner till normal nivå igen.
Om du väntat en månad så står allt inte rätt till, och detta är givetvis inte acceptabelt. Jag ber dig i sådant fall maila mig direkt till [email]techdept@datorbutiken.com[/email] så skall jag se vad som kan göras åt detta.
Vänligen
TechDept/db
[email]techdept@datorbutiken.com[/email]
oddin wrote: Hmm....datorbutiken jag börjar tröttna på dem. Jag skickade in min defekta cpu till dom en månad sedan....
De tog emot den för ca tre veckor sedan och de har fortfarande inte hanterat min leverans....
När jag ringer dem så säger de att de har haft mycket sjukskrivningar...Jo visst och det ska jag tro på efter 3 veckor.....f******n ta dom..... vet inte vad jag ska göra...!!! :gunsfire:
Mvh Odd Grepe
January 12, 2001
Mer info i detta ärende då uppgiften "en månad" inte stämde...
Vi mottog denna returbegäran den 9/1, och försändelsen från kund den 15/1. I övrigt enligt logfil:
-----
2003-01-15 14:15, Anteckning:
Returförsändelse mottagen
2003-02-04 13:09, Anteckning:
Processor defekt, bytes på garantin
2003-02-04 13:09, Anteckning:
Retur behandlad - avvaktar återsändande till kund
-----
Detta ärende tog alltså den tid jag menar att vi ligger kring i hanteringstid just nu, dock går denna tid nedåt för närvarande. Vi räknar med att nå ca en veckas returhanteringstid från ankomst till oss inom kommande vecka.
TechDept/db
[email]techdept@datorbutiken.com[/email]
Edit: Processorn är returnerad till kund.
oddin wrote: Hmm....datorbutiken jag börjar tröttna på dem. Jag skickade in min defekta cpu till dom en månad sedan....
Mvh Odd Grepe
1 Guest(s)