November 21, 2003
Jag har en Netgear RP614 router men nu har jag skaffat 100mbits uppkoppling och med routern inkopplad kommer jag bara upp i 10mbit.
Så jag undrar vilken router man ska köpa så att det fungerar med min 100mbits uppkoppling. Runt 1000 spän kan jag tänka mig att lägga ut, och den får gärna vara trådlös. 😀
March 10, 2003
Dlinks senaste har bara en Troughput på 80Mbit vilket är väldigt bra för en router.
Så ditt alternatvi kanske får bli en Linux lösning om du vill utnyttja alla 100.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
November 21, 2003
Ctrl wrote: Dlinks senaste har bara en Troughput på 80Mbit vilket är väldigt bra för en router.
Så ditt alternatvi kanske får bli en Linux lösning om du vill utnyttja alla 100.
Okej, hmm finns det ingen annan lösning då? Kan man köpa ngt annat än en router så att man kan dela på internet?
January 25, 2004
January 25, 2004
Nirree wrote: okej, men jag skulle helst vilja utnyttja alla 100mbit, går det att koppla på ngt annat sett? kanske köpa en hubb eller switch?
Jovisst, kör du med en switch så är det lugnt. Men då får du ingen brandvägg som skyddar dig. Mjukvarubrandväggar segar ner datorn så pass mycket att den lilla hastigheten som du förlorar med routern är värt det för att slippa den mer sega datorn.
Sedan är det inte alls säkert att du öht kommer kunna maxa din hastighet, det är troligtvis Upp till 100mbit du har.
Så switch, egenbyggd router eller en DGL4100/4300 låter som det vettigaste valet och de två sista som det _absolut_ vettigaste valet =)
2 Guest(s)