August 23, 2001
OfflineÄr det någon här som har eller har testat någon router med 3G failover funktion.
Så bästa vore tips från någon med erfarenhet av grejerna 🙂
Inte bara att det står i spec att den ska funka, för de vet vi ju. Att det allt för ofta inte alltid stämmer med verkligheten 🙂
Är less på mitt struliga ADSL och vill ha en backup uppkoppling.
Den ska automatiskt switcha över till 3G när ADSL går ner och sedan tillbaka till ADSL när den blir tillgänglig igen.
Budget upp till 2000sek
Inget hinder att handla från Ebay eller liknande.
May 14, 2003
OfflineJag körde med 3g ett tag och då körde jag med dovado och usb modem, gick att koppla så jag hade adsl som första val. Jag körde med telenor och telia. Telenor hade ju fördelen med att jag inte hade någon limmit på hur mycket som kunde laddas ned. Bra ihop med steam. Nackdelen med Telenor var att det var omöjligt att spela eftersom det kändes som sirap. Dock fungerade det bra att surfa, nedladdning av filer etc. Sen körde jag med telia, vilket jag upplevde som den bästa gällande fart, kunde till och med spela. Dock så hade dom en nackdel med antal GB man kunde ladda ned.
Det jag upplevde som det största problemet är vilka modem som fungerade med routern, så det är väl en av de sakerna du bör kolla upp innan.
Sen finns det ju 4g nu på vissa orter är en sak du kanske kan köra med annars.
Jag körde en tidigare version av denna router, så jag har inte testat den. Dovado 4GR - Router - Hitta lgsta pris, omdmen och information
August 23, 2001
OfflineTror mig har funnit det jag söker.
Mikrotik Routerboard 2011UAS 1XSFP 10XLAN Router OS L5 128MB RB2011UAS In | eBay
Den kan via script ha 3G dongeln som failover, kostar desutom inte så mycket, 900 inkl frakt från ebay.
1 Guest(s)

Log In