August 10, 2001
Hej alla
Jag har ett problem med min ISP. Dom har konfat switchen så att jag själv måste sätta in antingen 10 Mbit half duplex eller full duplex på mitt nätverkskort. Om jag ställer in det på auto negotiation så får jag jättedålig nerladdning. Jag tror det är anledningen till att jag idag inte kan använda min router. Där kan man nämligen inte statiskt sätta just "10 Mbit full duplex".
Är det någon som känner till någon bra router där man kan sätta hastigheten på WAN porten statiskt? Samt även vilken duplex, det är nödvändigt.
Gärna en trådlös men det är inte nödvändigt.
mvh
Agathorn
March 10, 2003
Var inne i min Dlink 4300 nu.. ser att det går ställa WAN porten till 10 eller 100mbit.
Men hittar inget om duplex. Tror du får kolla på någon linux/BSD mjukvaru lösning.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
February 21, 2003
kan det vara sollentunaenergi
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
August 10, 2001
picks2 wrote: Kör din isp med auto så ska du också ha de.
Annars ska de vara konfat samma på båda sidorna.
Vad för ISP har du?
Jag kör med ipbolaget och som standard kör dom 10 mbit half duplex. Jag har snackat med dom så dom har ställt in den på full nu. Men det verkar inte som att dom kan ställa den på auto så att säga. Tyvärr ...
Aja om någon kommer på någon router som skulle fungera så säg till!
mvh
Agathorn
2 Guest(s)