Routerköp... vill ha en som inte suger|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Routerköp... vill ha en som inte suger
Edvuld
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1898
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 12, 2005 - 1:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Behöver en ny router då denna inte höll måttet:
http://www.komplett.se/k/ki.as.....w=detailed

Denna slutar rätt som det är att dela ut IP, och tappar kontakten med WAN då och då, dessutom kan jag inte få den att fungera så att man kan uploada på DC. Sist men inte minst slöar den ner lokala nätverket med 1000%.

Skulle därmed vilja ha tips på bra router i "rätt" prisklass, 800:- är väll max egentligen, men runt 500:- skulle sitta bättre.

Jag vill helst ha tips från folk som har produkten de rekommenderar, och som kan bekräfta att det fungerar bra med DC osv.

Krav:
*Fungerar bra med DC i active
*Fungerar bra med MSN/ICQ filöverföringar
*Klarar många anslutningar (torrents)
*kan göra vilken IP som helst till DMZ
*Kan forwarda portar och portranges
*Klarar 100Mbit lokalt bra, så att det inte går segt i det lokala nätverket.
*Inga avbrott eller låsningar så man måste reseta, alltså stabil.

samt allt vanligt man kan förvänta sig att en router klarar.

Undanbedes tips om D-Link 604 😉

Show me what you got :bok:

tellervo72
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 115
919662
July 12, 2005 - 2:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej!

Har en Netgear DG834Gv2 ADSL-router med Wireless accespunkt till salu på Tradera så dit och bjud. Funkar mycket bra upptill 8 Mbit i alla spel. upptill 200 Mbit på lan. (pris: just nu 205,- på Tradera.)

Länk:http://www.tradera.com/auction.....d_16048263

Mvh Markku

Caso
Member
Medlem
Forum Posts: 3507
919671
July 12, 2005 - 2:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Även jag har netgear, rekommenderar de varmt, väldigt enkel installation och allt funkar bra utan problem...

Xuestor
Member
Medlem
Forum Posts: 2156
919676
July 12, 2005 - 3:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Har också netgear, kan rekommendera det (även om jag har en gammal version, rp614v1)

Dom är prisvärda och kanon.

Edvuld
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1898
919729
July 12, 2005 - 5:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Netgear rp614 verkar många rekommendera, de finns tydligen en v3 nu...

Stöder den routern samt den trådlösa som säljs på Tradera uPnP, och har den väggmonteringshål? Kan den skilja på raka och korsade kablar?

HardCoder
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 617
919767
July 12, 2005 - 6:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Linksys WRT54G har jag och den kan jag varmt rekomendera. Den kör linux så om man vill pilla en massa med den är det möjligt, vill man inte det så funkar den precis som en vanlig router med webinterface.

Klarar med lätthet att leverera på det lokala nätverket. Finns 3:e parts firmwares att ladda hem eftersom programvaran i den är gpl licensierad.
(kör själv med dd-wrt firmwaren)

Polarn kör en på en 10 mbits lina och det funkar fint. så det är inga problem med wan-delen heller. Jag har också överklockat min en del, ligger på 264 Mhz istället för 200 som e standard vilket ökar på prestandan ytterligare.

Det är dock en accesspunkt så har du inget trådlöst så är den kanske overkill, men den e hyffsat billig 695 på dustinhome.se med fri frakt. 🙂

Blaxxor
Member
Medlem
Forum Posts: 2182
919914
July 12, 2005 - 10:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Edvuld wrote: Netgear rp614 verkar många rekommendera, de finns tydligen en v3 nu...

Stöder den routern samt den trådlösa som säljs på Tradera uPnP, och har den väggmonteringshål? Kan den skilja på raka och korsade kablar?

Jag har RP614V3 och det finns inställningar för uPnP och monteringshål finns ja, nästan helt säker iaf. Kan inte titta för den sitter monterad i ett skåp i väggen 😛 Och korsade kablar har inte jag haft några problem med iaf 🙂

Zadazi^[696]
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 36
920213
July 13, 2005 - 4:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Tjänare! Är så att jag också är ute efter en ny router och rp614 låter minst sakt intressand men jag har en lite fråga ang den, hur är det om t.ex 2 pers på nättet tankar(själv klart lagliga saker. ; ) och 2 st spelar tex CS samtidigt i runt 1-4 dagar^^. klarar routern det? Eller är den som den j'la dlinken som nästa brinner upp då?

Hoppas det inte gör något att jag lånade tråden lite. ^^

Blaxxor
Member
Medlem
Forum Posts: 2182
920241
July 13, 2005 - 5:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Zadazi^[696 wrote: ]Tjänare! Är så att jag också är ute efter en ny router och rp614 låter minst sakt intressand men jag har en lite fråga ang den, hur är det om t.ex 2 pers på nättet tankar(själv klart lagliga saker. ; ) och 2 st spelar tex CS samtidigt i runt 1-4 dagar^^. klarar routern det? Eller är den som den j'la dlinken som nästa brinner upp då?

Hoppas det inte gör något att jag lånade tråden lite. ^^

Inte haft några problem överhuvudtaget med att den inte skulle klara det. Brorsan har lanat med sina kompisar många gånger. 10 datorer har varit uppkopplade samtidigt mot routern och den har inte krånglat nånting.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 468
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL