February 16, 2005
Jaha, då var sakerna här då. Onsdagen den 1/3 07:30 på morgonen beställde jag några saker från shg då totalpriset blev bäst där. Allt fanns i lager och beräknad leverans tid var 2-3 dagar. Det började med att jag efter 48 timmar inte kund söka på det kolli-id jag hade fått, jag kontaktade då shgs kundtjänst som sa att deras track ´n trace nummer hade tagit slut (märkligt att dom kan ta slut, ännu märkligare att jag hade fått ett trots att dom var slut) så paketet hade blivit en dag försenat, det skulle komma i måndags i stället. I måndags kunde jag fortfarande inte ens söka på mitt kollinummer vilket betyder att sakerna inte kommit till sverige från Danmark än ens, jädra konstigt då det skulle vara framme på måndagen, jag mailade å frågade vart sakerna var då sa hon att det hade fastnat en hel pall för dom på posten i danmark men hon lovade att dom skulle gå iväg på måndags kvällen. Igår kväll när jag prövade och söka så gick det äntligen, då hade det reggats i malmö 15:45 typ det betyder att det tog dom (räknat från måndags kvällen) över två dygn innan dom hade lyckats få det från danska posten till svenska posten.
Idag kundejag äntligen hämta ut mina saker 8dagar och ca 8tim efter det att jag lade beställningen.
som ursäkt för besväret är jag lovad fri frakt nästa gång jag beställer, min spontana reaktion var, som om jag kommer göra det men det var ju faktiskt inte bara dom som var sega, danska posten ska ju inte ha någon guldstjärna i kanten om det tar dom över 2 dagar att få en pall till sverige, så jag kanske inte ska räkna ut dem riktigt än utan ge dem en chans till
En sak som dock fungerade med högsta betyg under hela tiden var kundtjänsten, mycket föredömligt, bra bemötande trevlig personal riktigt + till dom!
Vad vill jag nu ha sagt med det här då? tja.. skriva av mig lite irretation samt erbjuda följande:
Om någon här känner för att beställa något från SHG och bor i närheten av trollhättan så kan ni göra det fraktfritt nästa gång jag beställer.
February 16, 2005
Delph1 wrote: Låter ju inte som SHGs fel riktigt och jag har aldrig varit med om några problem tidigare när jag handlar där 😉
//Andreas
"våra track ´n trace nummer är slut" .. kanske borde att ett system på sin arbetsplats som förhindrar det 😛
sen är som jag skrev, danske posten en stor bov i dramat men det är ju upp till shg vilka dom använder som speditörer, schenker finns ju, dhl mfl.
och så mycket som dom verkar skicka kan dom nog få fina priser
1 Guest(s)