April 23, 2003
Hejsan
Blev väldigt irriterad då jag hämtade ut mitt brev med fläktar. Brevet var helt sönderrivet och tejpat, sedan istoppad i en plastpåse, det med ett litet töntigt klistermärke. 👿
Fast jag hade ju tur att det bara var fläktar, dom är ju rätt så stöttåliga menar jag. Hade det varit nåt annat, så hade det kanske gått sönder..
Scannade in då jag inte hade någon kamera för tillfället, Framsida | Baksida (de vita områderna är ju namn etc..)
Så håll inte på att skylla på datorbutiker så mycket, om det inte är en dålig förpackning förstås. Posten är klantiga. 😡
December 16, 2003
Huh! Tråkigt - Visst!...
... Men vad kan man vänta sig när man
lägger en tung metallklump i ett kuvert?
Inte att det skall komma helt fram i alla fall.
Allt ligger ju sen i en påse som slängs hit och
dit. Undrar om den fastnade i den automatiska
sorteringsmaskinen...Hmmm.
Jag tycker att det var schysst att ta hand om
försändelsen på det sätt de nu kunde.
Allt fick dock ett lyckligt slut?
Weeee!
April 23, 2003
Marre wrote: Huh! Tråkigt - Visst!...
... Men vad kan man vänta sig när man
lägger en tung metallklump i ett kuvert?
Inte att det skall komma helt fram i alla fall.
Allt ligger ju sen i en påse som slängs hit och
dit. Undrar om den fastnade i den automatiska
sorteringsmaskinen...Hmmm.
Jag tycker att det var schysst att ta hand om
försändelsen på det sätt de nu kunde.Allt fick dock ett lyckligt slut?
Weeee!
"tung metallklump"? eh, vägde ju som max 300 gram. Visst att det var lite klumpig med det ska ju verkligen inte hända en sån sak.
April 23, 2003
NilBer wrote: Helt klart är detta avsändarens fel.
Vem som helst begriper ju att man inte kan skicka en fläkt i ett tunt papperskuvert.Hadde det skickats i ett vadderat kuvert så hadde det med all sannolikhet kommit fram helt och fint.
Det skulle nog inte spelat nån roll, brevet skulle fortfarande varit lika klumigt ju.
October 20, 2002
Skicka paketen som postpaket, kostar runt hundringen, då kommer det fram, på rätt tid och helt. Gör det inte de så ersätter posten ev. försening / trassel.
Visst, kostar 40-50 mer, jag har då inte skickat eller tagit emot prylar på annat sätt och har inte fått nåt förstört på länge.
Vi tar emot paket 2-3 av veckans 5 dagar...
nej jag jobbar inte på posten, använder man däremot lite logik och inte är så j*vla snål så ska ni se det går bättre 😉
February 4, 2003
Fattar väl vem som helst att ett tunt kuvert inte räcker för en kantig fläkt. Man behöver inte vara så "dumsnål".
Om man hade använt ett vadderat kuvet som tidigare sades så hade det förmodligen kommit fram på ett bra sätt. För dessa kuvert är mycket "tjockare".
Det räcker liksom nästan med lite handsvett eller att man trycker in den för hårt i postlådan (ja- de nya postlådorna har trångt inkast) för att ett sånt där kuvert ska gå sönder (om det är nått annat än papper).
Tycker istället man ska vara glad över att de tog hand om din sak och talade om misstaget. Tänk hur oändligt mycket de transporterar. Klart det blir något fel. Sannolikheten blir ju inte heller mindre för ett fel om man packar dåligt.
October 25, 2003
Vitamin-C wrote: beundrar hur smarta man kan vara, typ två normala på den här tråden som fattar att man INTE kan skicka "stenar" på posten i ett kuvert. testa själva att he någor relativt tungt i ett kuvert och sen kasta runt det ett tag
jag ska prova att skicka en bunt stenar i posten till mig själv.
två nävar singel borde duga va?
i ett vanligt A4 kuvert.
ska åka iväg och lägga det på lådan nu.
får se hur det ser ut imorgon/övermorgon när det kommer fram.
för att vara på den säkra sidan åker jag till andra sidan stan och postar det.
Kommer med resultat senare!!
EDIT:
Har postat brevet nu, väntar spänningsfullt till tisdag!
April 7, 2003
Under dem senaste 6 månaderna har posten förstört följande för mig
*1st xbox spel
*1st 80mm fläkt
*6st Amiga spel (boxade i nyskick)
*2st TAC-2 joystickar
*1 Amiga mus
*Några cd-fodral
Posten är helt enkelt för oansvariga.
Inget att göra åt det utan det är bara att hoppas på att kuvertet eller paketet kommer fram somd det ska
July 13, 2002
scoc wrote: Under dem senaste 6 månaderna har posten förstört följande för mig
*1st xbox spel
*1st 80mm fläkt
*6st Amiga spel (boxade i nyskick)
*2st TAC-2 joystickar
*1 Amiga mus
*Några cd-fodralPosten är helt enkelt för oansvariga.
Inget att göra åt det utan det är bara att hoppas på att kuvertet eller paketet kommer fram somd det ska
Hur fasen lyckades de sabba ett x-box spel? Var det i förpackningen? JAg får kämpa en del innan jag lyckas bryta en cd skiva, inte direkt nått som händer då man tappar den... grov repa eller hur gick den sönder?
2 Guest(s)