March 5, 2002
Hej,
Denna skärmen var med i OnOffs reklamblad idag (eller var det igår...);
Samsung Syncmaster 205BW, är den något att ha? Specs:
20.1" LCD Widescreen
1680x1050 pixlar
16.2 millioner färger (hm...)
6ms responstid
600:1 i kontrast
300nit ljusstyrka (cd/m2)
160 graders betraktningsvinkel
DVI-D och D-Sub (VGA)-ingång
Jag har inte hittat någon recension på den... Någon som vet något om skärmen i fråga? Det som lockar mest är ju priset, märket (Samsung gör iaf bra LCD-TV:s vad jag vet) samt att det är 20" (!!) och widescreen =P~
Edit:Glömde priset, runt 3800 hittar man den för...
January 20, 2002
Jag är ganska nöjd med den, klockrent till filmer och använda som extended men när det gäller uppdateringsfrekvens så tycker jag det är otroligt segt med 60hz :x.
Nu vet jag inte om det är någon skillnad att köra med analog istället för DVI men DVI kör jag med nu.
Så någon spelskärm är det inte!
När det gäller surfning, läsning m.m så är det bara mer ergonomisk med wide och jag tycker ögonen vilar mer...
March 11, 2003
Cezar wrote: Jag är ganska nöjd med den, klockrent till filmer och använda som extended men när det gäller uppdateringsfrekvens så tycker jag det är otroligt segt med 60hz :x.
Nu vet jag inte om det är någon skillnad att köra med analog istället för DVI men DVI kör jag med nu.Så någon spelskärm är det inte!
När det gäller surfning, läsning m.m så är det bara mer ergonomisk med wide och jag tycker ögonen vilar mer...
Fast nästan alla TFT har iofs 60Hz, så i det fallet lär du få sitta kvar på CRT i många år framöver. Det kvittar om du har DVI eller analog ingång.
Själv tycker jag att 60Hz är mer än tillräckligt, då jag aldrig har upplevt något flimmer på en TFT. Däremot får man ju undvika att spela med V-synk om man inte har grafikkort nog för att kunna köra en konstant framerate på 60fps.
January 20, 2002
denstore wrote: [quote=Cezar]Jag är ganska nöjd med den, klockrent till filmer och använda som extended men när det gäller uppdateringsfrekvens så tycker jag det är otroligt segt med 60hz :x.
Nu vet jag inte om det är någon skillnad att köra med analog istället för DVI men DVI kör jag med nu.Så någon spelskärm är det inte!
Fast nästan alla TFT har iofs 60Hz, så i det fallet lär du få sitta kvar på CRT i många år framöver. Det kvittar om du har DVI eller analog ingång.
Själv tycker jag att 60Hz är mer än tillräckligt, då jag aldrig har upplevt något flimmer på en TFT. Däremot får man ju undvika att spela med V-synk om man inte har grafikkort nog för att kunna köra en konstant framerate på 60fps.
Ok. Är förmodligen en vanesak men nu så har jag bytt drivrutiner till grafikkortet och det värkar flyta bättre. Ser även snyggare ut i lägre upplösningar.
Varför skulle man använda analog ingång istället för DVI. Finns det några fördelar?
March 11, 2003
Cezar wrote: [quote=denstore][quote=Cezar]Jag är ganska nöjd med den, klockrent till filmer och använda som extended men när det gäller uppdateringsfrekvens så tycker jag det är otroligt segt med 60hz :x.
Ok. Är förmodligen en vanesak men nu så har jag bytt drivrutiner till grafikkortet och det värkar flyta bättre. Ser även snyggare ut i lägre upplösningar.
Varför skulle man använda analog ingång istället för DVI. Finns det några fördelar?
Nej, DVI är bättre, men det finns ju fortfarande hyffsat många datorer som inte har DVI.
January 20, 2002
denstore wrote: [quote=Cezar][quote=denstore][quote=Cezar]Jag är ganska nöjd med den, klockrent till filmer och använda som extended men när det gäller uppdateringsfrekvens så tycker jag det är otroligt segt med 60hz :x.
Nej, DVI är bättre, men det finns ju fortfarande hyffsat många datorer som inte har DVI.
Ok 🙂
2 Guest(s)