Sbs-data ?|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Sbs-data ?
ribban
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 565
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 11, 2004 - 4:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Tjo!

Jag ska beställa ett nytt graffe förmodligen det här http://www.sbs.o.se/default.as.....1030-00-40
det va billigast på sbs-data enligt buggy. men är det nån som har några erfarenheter med sbs-data ? är det bra service,frakttid osv?.

Tham
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 19
594410
April 11, 2004 - 4:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu var det väl ett tag sedan men de gånger jag har handlat från SBS har allt fungerat smärtfritt. Hyggligt snabba leveranser och lätta att komma i kontakt med.

/Erik

ribban
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 565
594417
April 11, 2004 - 5:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Okej... Men den där butiken ligger ju nästan nere i göteborg och jag bor i norrland. Men ja får väl pröva beställa därifrån.

gilgo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 599
594873
April 12, 2004 - 8:46 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har köpt 2 moderkort och ett chassi därifrån. Dock har jag hämtat själv. Men jag tycker han funkar bra. Han kan låta lite sur men det är han inte. Mot mig har han varit väldigt serviceinriktad.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
594899
April 12, 2004 - 9:36 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har oxå bara handlat i butiken, men det har inte varit några problem.
Och som jag skrev i en tidigare tråd där någon frågade om affären så har jag en jobbarkompis som hade strul med sin dator och han fick hjälp direkt, inga problem.

-CAt-
Medlem
Forum Posts: 25
595172
April 12, 2004 - 5:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Bor ett par hundra meter från butiken, men åker hellre ett par mil extra när jag ska köpa nåt. När man kommer in möts man av en otrolig nonchalans. Dessutom uppvisade han ingen form av servicekänsla heller.

SM-Nordic kan jag däremot rekomendera... Bra priser där också....

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
595178
April 12, 2004 - 5:45 pm
sp_Permalink sp_Print

-CAt- wrote: Bor ett par hundra meter från butiken, men åker hellre ett par mil extra när jag ska köpa nåt. När man kommer in möts man av en otrolig nonchalans. Dessutom uppvisade han ingen form av servicekänsla heller.

SM-Nordic kan jag däremot rekomendera... Bra priser där också....

Han ger det intrycket, men han är faktiskt inte så hemsk.
Har hört att han har någon form av sjukdom, därför han verkar sådan.

Btw, bor du i komarken då eller?

gilgo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 599
595224
April 12, 2004 - 7:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag säger som ovanstående talare. Han kan verkar sådan men prata med honom så märker man att så är det inte. I mina ögon är han väldigt serviceinriktad.

-CAt-
Medlem
595229
April 12, 2004 - 7:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Har handlat där ett flertal gånger och blivit bemött med allt annat än servicekänsla... Men många andra verka ha bra erfarenheter, och handlar man via nätet behöver man ju inte prata med honom 🙂

Btw, bor du i komarken då eller?

Japp, det stämmer

SnabbBästSnyggData
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 3
597552
April 15, 2004 - 8:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Tala gärna om hur det gick ribban.
Jag tycker också att han är servicinriktad om än tvärr ibland.

Ang den cat som är missnöjd, tycker jag att du skall ta med sbsdata - inte ligga och dra på här som en sur karamell.(eller gå som cat kring het gröt) Fyller väl ingen funktion genom att säga ngt som du inte diskuterar med sbsdata, dels för att det sbs inte kan försvara sig här dels för att ärendet (returer eller andra ärenden) sköts via deras email/hemsida/telefon eller besök i butiken. Många är det som försöker snacka skit om varandra - speciellt i egen håla/sandlåda

Förresten e det väl 2 eller 3 st killar - vara den som e där mest - e ägaren. I alla fall har jag träffat 2 st, en mycket kunnig tekniker och den ägaren.

gilgo wrote: Jag säger som ovanstående talare. Han kan verkar sådan men prata med honom så märker man att så är det inte. I mina ögon är han väldigt serviceinriktad.

Tobi-Wan Kenobi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1005
597639
April 15, 2004 - 11:15 pm
sp_Permalink sp_Print

SnabbBästSnyggData Hmm, jag undrar var du har fått det namnet ifrån? 🙄 laugh 1 inlägg? Kan man vara lite mer diskret? Jag föreslår att om du vill att företaget ska framstå som ett professionellt sådant så kan du ge trevliga svar. Att regristrera sig som SBS-data istället vore ju också en idé. Kolla även felstavningar och skriv ut ord fullständigt så ser det proffsigare ut.

Hur som helst tänkte jag bara säga att det gick jättebra för mig att beställa därifrån. Gick snabbt och bra. Det var bra kundservice med snabba svar på e-mail och de skickade paketet nästan direkt efter att jag lagt beställningen.

Det var min enda erfarenhet från dem hittills och då fick de iaf 4,5/5 😉 .

/Tobias

-CAt-
Medlem
597680
April 16, 2004 - 5:09 am
sp_Permalink sp_Print

Ang den cat som är missnöjd, tycker jag att du skall ta med sbsdata - inte ligga och dra på här som en sur karamell.(eller gå som cat kring het gröt) Fyller väl ingen funktion genom att säga ngt som du inte diskuterar med sbsdata, dels för att det sbs inte kan försvara sig här dels för att ärendet (returer eller andra ärenden) sköts via deras email/hemsida/telefon eller besök i butiken. Många är det som försöker snacka skit om varandra - speciellt i egen håla/sandlåda

Anldeningen till att jag talade om vad jag tycker om SBS var att Ribban i sitt inlägg frågade om nån har erfarenhet av SBS... Men om alla andra har bra erfarenheter är det jättebra. Jag försöker inte snacka skit, bara berätta om mina erfarenheter av SBS...

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
597757
April 16, 2004 - 8:28 am
sp_Permalink sp_Print

SBS är änsålänge det enda stället jag sett att man kan förboka ett 6800 på, just nu

SnabbBästSnyggData
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 3
597991
April 16, 2004 - 1:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej Tobi -

Ja visst e det reklam. Tydlig & klar. Jag får inte igång ngt av mina 5 andra konton, så därav fick jag regga ett nytt.

Tobi-Wan kenobi wrote: SnabbBästSnyggData Hmm, jag undrar var du har fått det namnet ifrån? 🙄 laugh 1 inlägg? Kan man vara lite mer diskret? Jag föreslår att om du vill att företaget ska framstå som ett professionellt sådant så kan du ge trevliga svar. Att regristrera sig som SBS-data istället vore ju också en idé. Kolla även felstavningar och skriv ut ord fullständigt så ser det proffsigare ut.

Hur som helst tänkte jag bara säga att det gick jättebra för mig att beställa därifrån. Gick snabbt och bra. Det var bra kundservice med snabba svar på e-mail och de skickade paketet nästan direkt efter att jag lagt beställningen.

Det var min enda erfarenhet från dem hittills och då fick de iaf 4,5/5 😉 .

/Tobias

😮

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
598203
April 16, 2004 - 5:09 pm
sp_Permalink sp_Print

SnabbBästSnyggData wrote: Jag får inte igång ngt av mina 5 andra konton, så därav fick jag regga ett nytt.

I sådana fall är det bästa att ta kontakt med någon av oss admin i forumet så kan vi fixa ev problem med kontot.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 273
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL