April 1, 2001
Jag tänkte skaffa mig lite fler hårddiskar och efter mängder med problem jag har haft med diskar från IBM tänkte jag vända mig till nåt annat märke.
Jag undrar vad ni vet/har för erfarenheter av de nya Seagate Barracuda 5 diskarna.
De ska tydligen vara väldigt tysta saker? snabba? fungerar dom bra i RAID0? Kvalitet?
Jag är intresserad av allt när det gäller dessa diskar. Hade tänkt mig 4st 120GB diskar nämligen, så det är ju en del pengar. Jag har haft ett helt gäng IBM som gått sönder vilket inte är särskilt roligt..
October 4, 2002
Hade också en IBM som gick sönder efter en vecka... Köpte då en Barracuda IV som har hållt ett år nu... men nu börjar jag få fel och S.M.A.R.T infon säger att prestandan och pålitligheten är nere på 33% - så den börjar väl lägga av nu... Har nu köpt en Maxtor DiamondMax 9 och hoppas att den ska hålla länge... (den har ju vätskemekanik lr nåt liknande)
Lycka till med hårddiskarna...
(Önskar att jag hade 4 x 120 gig) : )
November 12, 2002
Har en 80 GB som är helt suverän tyst och snabb. RAID skall funka bra, och om det är några problem så byter de ut disken utan problem. Tror det är hela 3 års garanti som man kan kolla på deras hemsida. Min hade tom någon extramånad som bonus. 🙂
Mina erfarenheter av IBM är bara dåliga, två laptopshårdiskar brakade samman med någon månads mellanrum, och servicen tog evigheter. Sedan brukar även IBM-diskar låta mkt mer än andra märken.
1 Guest(s)