November 9, 2002
Det finns aldrig en garanti för att din hdd kommer bli så eller så tyst, Av egen erfarnhet så varierar det mycket. Seagate är kända för att tillverka tysta hårddiskar, men många som köpt dom har även upplevt att dom kan vara "högljudda" dom också.
Mitt tips är att köpa en Hårddisk med Fluid bearings.
Sen hade jag nog personligen valt en WD disk, eftersom jag tycker att dom gör snabba och stabila hårddiskar.
April 1, 2001
Seagate är ett bra val, eftersom ett av dina krav är "tyst som aldrig förr" 🙂
Seagate Barracuda 7200.7 160GB IDE ATA/100 2MB cache 7200RPM - Den kostar 1077 kr idag. Slå till! Jag är väldigt nöjd med ljudnivån på mina Seagate diskar.
February 6, 2004
Xuestor wrote: Det finns aldrig en garanti för att din hdd kommer bli så eller så tyst, Av egen erfarnhet så varierar det mycket. Seagate är kända för att tillverka tysta hårddiskar, men många som köpt dom har även upplevt att dom kan vara "högljudda" dom också.
Mitt tips är att köpa en Hårddisk med Fluid bearings.
Sen hade jag nog personligen valt en WD disk, eftersom jag tycker att dom gör snabba och stabila hårddiskar.
Vilka diskar har "Fluid bearings" då? Är dom mycket dyrare?
January 12, 2004
om de har fluid bearing motor så är det ju ett säljargument, så självklart bör alla seriösa datorhandlare ha med detta i beskrivningen om det så är på en hemsida eller i butik..
själv fjantar jag runt med både seagate och maxtor.. tycker båda seagatediskarna är under "godkänd" nivå, och i min burk hör jag inte enns maxtorn även om jag bara kör den utan optiska enheter/floppy .. sen kanske det beror på ganska hög ljudnivå överlag 😉
1 Guest(s)