Seriösa / Oseriösa nätbutiker|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Seriösa / Oseriösa nätbutiker
psycholink
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 113
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 20, 2004 - 11:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Nån här som vet om http://www.mediabutiken.se är ett seriöst företag?
Jag kan iallafall varna er för dataprince och pcbutiken..

Beställde ATI 9700 nonpro från pcbutiken och det var en defekt varan så skickade jag tillbaka i return och fick vänta väldigt länge typ i flera veckor utan att få något svar via email från företaget..

Sedan efter flera veckor så fick jag kortet igen från företaget och så såg jag att paketet var öppet och ej ordentligt packat och när jag testade kortet så det var defekt också så skickade jag tillbaka till företaget och krävde pengarna tillbaka och det tog tid innan jag fick pengarna tillbaka så jag beställde från komplett istället!

Har hört att pcbutiken var tvungen att skicka defekta varorer för att dom har inte fått in nya varorer i lager..

Komplett är riktigt bra enligt mig.

ELIS
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 513
575330
March 20, 2004 - 11:44 pm
sp_Permalink sp_Print

någon som handlat från http://www.datorhandel.com?

GuuFi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1914
575332
March 20, 2004 - 11:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Webhallen, Komplett, Overclockers.se , kylning.com och JMEdata är på min "jävligt bra service" lista.

På min "shitlist" har jag : PCbutiken.com, Datorbutiken.com/se, GTEK.

Mest pga av 2-3 veckors leveranstider på varor som finns i lager, oacceptabelt!

FonzzziE
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1329
575336
March 20, 2004 - 11:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Har ju handlat från Komplett , Overclockers , Dustin.. och jag finner d 3 företagen mycket seriösa .. overclockers får ett minus i kanten.. va tvungen o skicka 5mail o ringa 4samtal för o få ett nytt kvitto.. tillsist fick jag ett. dustin har plus i kanten för bra kundtjänst men sen minus i kanten för de skyhöga priserna .. komplett får 2plus i kanten , fick ju de näst sista Hercules 9800xt de hade 😉

pompougnac
Member
Medlem
Forum Posts: 3109
575380
March 21, 2004 - 12:37 am
sp_Permalink sp_Print

Komplett är kanske inte alltid billigast men det kan vara värt nån hundring extra för att vara säker på att man får bra support o bra grejer...

Marre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1255
575391
March 21, 2004 - 12:51 am
sp_Permalink sp_Print

FonzzziE wrote: Har ju handlat från Komplett , Overclockers , Dustin.. och jag finner d 3 företagen mycket seriösa .. overclockers får ett minus i kanten.. va tvungen o skicka 5mail o ringa 4samtal för o få ett nytt kvitto.. tillsist fick jag ett. dustin har plus i kanten för bra kundtjänst men sen minus i kanten för de skyhöga priserna .. komplett får 2plus i kanten , fick ju de näst sista Hercules 9800xt de hade 😉

Hihi! Ingen på overclockers fick 5:a i svenska till att börja med...
Kan man inte ens se till att man får till stavnigen rätt i det man lägger ut på webben så anser jag inte företaget i fråga var seriöst. Visst, tekniker/ingengörer stavar illa men för satan..... Som en sådan är det riktigt pinsamt att smufa in på deras sida.
SAOL forever!
/Weeee!

Hellspawn79
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 528
575424
March 21, 2004 - 1:37 am
sp_Permalink sp_Print

Marre wrote: [quote=FonzzziE]Har ju handlat från Komplett , Overclockers , Dustin.. och jag finner d 3 företagen mycket seriösa .. overclockers får ett minus i kanten.. va tvungen o skicka 5mail o ringa 4samtal för o få ett nytt kvitto.. tillsist fick jag ett. dustin har plus i kanten för bra kundtjänst men sen minus i kanten för de skyhöga priserna .. komplett får 2plus i kanten , fick ju de näst sista Hercules 9800xt de hade 😉

Hihi! Ingen på overclockers fick 5:a i svenska till att börja med...
Kan man inte ens se till att man får till stavnigen rätt i det man lägger ut på webben så anser jag inte företaget i fråga var seriöst. Visst, tekniker/ingengörer stavar illa men för f*n..... Som en sådan är det riktigt pinsamt att smufa in på deras sida.
SAOL forever!
/Weeee!

Det stavas Ingenjör.... :bgrin: :bgrin: :bgrin:

f_r_e_d_d_e
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 532
575460
March 21, 2004 - 2:51 am
sp_Permalink sp_Print

Ett företag som DEFINITIVT ska på SHITLIST är ITBUTIKKEN.dk!!! Som som totalt skiter i deras kunder. Jag har en krashad HDD, och jag har gjort som deras sida säger (dvs. fyllt i RMA) första gången för ett halvår sedan, och sen en gång till när inget hände och jag pratat med support och dom sa att jag skulle göra så, här om dagen ringde jag igen och smått irriterad berättade (igen) hur det låg till, jag sa alla siffror och dyl, och då snäser dom av mig och säger helt kallt, du måste fylla i en ny, "den här RMA:n är ju sex månader gammal".. Blev något förbannad och gjorde som dom sa, hoppas det funkar nu. Ska då aldrig köpa någonting där mer, köpte hela min dator där, hoppas att inget mer går sönder. Och till dom som funderar över att handla där säger jag, gör det inte! Nu fick jag snacka lite mer skit om dom iaf! 🙂

Nischi
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 184
575471
March 21, 2004 - 3:35 am
sp_Permalink sp_Print

en butik som är både väldigt billig och trevlig är http://www.shg.biz/default.asp
Hittade den för nån vecka sen och har redan beställt massor med saker därifrån.

Balor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 516
575484
March 21, 2004 - 6:52 am
sp_Permalink sp_Print

Jag kan också lägga in ett gott ord för http://www.shg.biz beställde därifrån för inte så länge sedan och allting gick mycket fint och varorna kom snabbt inga defekter eller någonting sånt på varorna heller.

Sakerna som jag beställde var en 17" Sony LCD skärm och en DVD brännare.
Jag hade inte hört någonting dåligt om SHG men som alltid när man beställer för första gången från ett ställe så var man ju lite orolig, men allting gick mycket bra.

Komplett har också mycket fin service.

Har dessutom beställt ett par gånger från Datorbutiken och dom skickade allting snabbt, men supporten är rätt så långsam.

På min personliga svart lista är alla dom där butikerna i stan som försöker lura en på allting, Dataprince etc..

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
575485
March 21, 2004 - 7:18 am
sp_Permalink sp_Print

Dustin är minst lika bra som komplett, kanske lite dyrare. 🙂
Jag har aldrig köpt från db.se men jag är sugen, ska köpa en switch "bara".
Det är väl mer folk som beställer en hel dator som får probs? :bok:

GooGeL
Member
Medlem
Forum Posts: 4327
575520
March 21, 2004 - 9:37 am
sp_Permalink sp_Print

jag sågar iaf kylning.com...

picks2
Member
Medlem
Forum Posts: 2211
575525
March 21, 2004 - 9:43 am
sp_Permalink sp_Print

har köpt i från wesellcd.com. Har funkat mycket bra.

psycholink
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 113
575618
March 21, 2004 - 11:30 am
sp_Permalink sp_Print

Det vore kul om ni skriver också så här som jag gör nu.

Min uppfattning:

Komplett: Snabb leverans + support är bra och har aldrig fått defekta varorer från företaget otroligt jag beställde många ggr därifrån. Där kan man handla säkert. Några hundring dyrare jämnför med dom flesta butiker och det är VÄRT det..

Datorbutiken: Man kan handla därifrån säkert också men dom har långsam leveranstider ibland kan det dröja 2-4 veckor att få hem vara otroligt varorer finns i lager precis som Guufi nämnde.

Overclockers: Man kan handla därifrån säkert och leveranstider är OK det tar cirka 3 - 5 dagar innan man får hem varorer enligt mig. Ej fått defekta varorer därifrån heller.

GTEK: Har bara beställt därifrån en gång och det funkar då fint utan problem och det tog 2-3 dagar innan jag får hem varorer. Men hört av mina kompisar att dom hade haft problem med GTEK när det gäller defekta varorer / fel varorer och det tog tid innan man får rätt.

PCButiken: Sämst nånsin jag vet när jag beställde därifrån och det krånglade precis som jag nämnade tidigare.. Det hände samma sak med min kompis som beställde därifrån och skickade tillbaka paketet sedan fick vänta i flera veckor pga defekt varan..

Har beställt varorer från mediabutiken och hoppas att dom är seriösa också, någon här som vet / har erfanheter?

mrMister
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 2
575984
March 21, 2004 - 4:54 pm
sp_Permalink sp_Print

psycholink wrote:
Har beställt varorer från mediabutiken och hoppas att dom är seriösa också, någon här som vet / har erfanheter?

Jag har köpt skivor ett antal gånger från http://www.mediabutiken.se och det har aldrig varit några problem, det enda har väl varit att jag har fått maila till dom för att få kollienummer på ett paket som posten hade muppat sig lite med.

Kan rekomendera Datasafe DVD-R skivorn dom säljer, riktigt billiga för att vara Ritek g04.

Annars så kan jag bara hålla med om vad du säger om komplett, som man alltid kan lita på.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
576246
March 21, 2004 - 8:49 pm
sp_Permalink sp_Print

GooGeL wrote: jag sågar iaf kylning.com...

För att..? De har trevlig personal, kanske lite dyrt, men trevlig personal...

Nattmannen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 521
576592
March 22, 2004 - 11:36 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har bara bra erfarenheter av DB... har visserligen bara beställt därifrån 4 gånger... och skickat en defekt vara i retur.
När jag väl fått arslet ur vagnen så tog det en vecka innan jag hade det nya moderkortet hemma....

4fun
Member
Medlem
Forum Posts: 2162
576710
March 22, 2004 - 2:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Köper bara från komplett.se
Köpte från dustin.se, men vart ett jävla krånglade, skärmen jag ville ha skulle de inte få in mer av (även fast det stod att de hade sådana i laget när jag beställde) Jag ville ha en likvärdig med samma spec för samma pris men inte fick jag det 🙁

gtek har jag handlat lite 2 gånger och funkat rikigt bra.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 205
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL