April 13, 2004
Funderar på att köpa en liten Shuttle. Jag hittade då dessa delar och undrar om det skulle fungera fint tillsammans, och om det är värt att satsa på. Datorn jag har nu är en Duron @ 1GHz, 384 Sdram 40Gb hd m.m
AMD Athlon XP2800+ Barton 2083MHz/2.08GHz 128/512Kb 333MHz 0.13 bulk SocketA
// 965:-
TwinMOS Original 512Mb DDR-DIMM PC3200/DDR400 184pin 400MHz CAS2.5
// 1055:-
Summa: 4115:-
Är det bra grejer till det priset? Har väl också funderat på att köpa en Seagate Barracuda 7200.7 ST3160023A 160Gb 7200rpm 8Mb cache UDMA100 IDE sådan lite senare.
Skulle det fungera bra med det moderkortet?
Tar gärna emot tips på andra "datorsystem" för runt 4000:-.
Tack på förhand.
April 13, 2004
Och varför är inte det att rekomendera?
Tips på ett likvärdigt (prestanda- och prismässigt) minne då?
*Edit: Kingston KVR400X64C3A/512 512Mb DDR PC3200/DDR400 184pin 400MHz
Är de är bra minne som är likvärdigt med twinmos?
Tänkte på det är det bättre att köra processor och minne i samma hastighet för bästa prestanda?
Isåfall iom att jag inte är den som överklockar så kanske det är bättre att köpa PC2700 minnen? Iom att processorn var på 333MHz.
April 13, 2004
AMD_RULEZ wrote: [quote=MoparPower]Twinmos och nforce2 skulle inte jag rekomendera. Ta ett annat minne så blir det nog bra.
Absolut inga problem, inte för mig iallafall. Kör 414mhz med cas2.
Så du tror att twinmos skulle fungera mbra med det nforce2 kortet?
*Edit: Någon som har en Shuttle SN45G som skulle kunna vara grymt snäll, och ta ett par kort? Några på insidan, baksidan m.m Väldigt snällt isåfall.
August 16, 2002
du ska inte ha ett grafikkort?
aja kan ju säga att jag har fett dåliga erfarenheter av shuttle sn45g... min har dampat 3 gånger så att jag varje gång har varit tvungen att skicka skiten på lagning hos db... nu senare har jag sett ett samband, så fort jag sänkte timingsen så vägrar skiten starta... inte ens efter clear cmos, tatt ut batteriet o startat med instert... jävla skitprylar...
April 13, 2004
keffing wrote: du ska inte ha ett grafikkort?
aja kan ju säga att jag har fett dåliga erfarenheter av shuttle sn45g... min har dampat 3 gånger så att jag varje gång har varit tvungen att skicka skiten på lagning hos db... nu senare har jag sett ett samband, så fort jag sänkte timingsen så vägrar skiten starta... inte ens efter clear cmos, tatt ut batteriet o startat med instert... j**la skitprylar...
Jo, jag ska ha grafikkort, närmare bestämt mitt GeForce 3 Ti som jag har i denna burken. Men som sagt så ska jag inte överklocka, så då bör jag nog inte pilla på timingsen något nämnvärt heller.
Men innan du pillade (sönder ) din SN45G var du nöjd då?
Hur var ljudnivån? Är standardnätagget bra, eller bättre att köpa till ett SilentX senare?
Om jag väljer att inte ha någon floppy, är det svårt att få in 2st hdd´s då?
2 Guest(s)