May 14, 2001
Jag ska köpa en sån med p4 2,53 med 512 ram (Vilket ram ska jag köpa)och ati 9700 pro med 1 HD (ata 100 eller ata 133? )och 1 cd brännare(tdk eller?).. men jag såg nu att den bara är på 200w, räcker det tror ni? och kan man få plats med en 120mm fläckt på sidan av lådan tror ni? och vilken 80mm fläckt ska jag köpa till? har hört att orginal fläckten låter som *pip*
December 23, 2000
March 29, 2001
brilliance wrote: Jag ska köpa en sån med p4 2,53 med 512 ram (Vilket ram ska jag köpa)och ati 9700 pro med 1 HD (ata 100 eller ata 133? )och 1 cd brännare(tdk eller?).. men jag såg nu att den bara är på 200w, räcker det tror ni?
Man ska nog inte fresta ödet. Nöj dig med en oklockad NW 1.8-2.0Ghz + en TI-4200:a. Det kombinationen räcker faktiskt med duktig marginal för samtliga 3D-spel på marknaden. Dock skulle jag i så fall inte våga stoppa in några kort på PCI-platserna, utan nöja mig med de integrerade ljud- och nätverksfunktionerna. Och bara en fet 512Mb RAM-kapsel, istället för två 256Mb kapslar (drar mer ström). Det finns ju faktiskt gränser för hur mycket man kan begära ifrån ett litet 200W aggregat.
och kan man få plats med en 120mm fläckt på sidan av lådan tror ni? och vilken 80mm fläckt ska jag köpa till?
Om fläkten ska sitta dold på insidan är svaret nej. Är du villig att montera fläkten utanpå plåten, så är det förstås en annan sak.
har hört att orginal fläckten låter som *pip*
Det varierar nog beroende på vilken CPU du väljer. En NW 2.53Mhz är mycket varm, och då lär det nog snurra på för fullt. Surfa till http://www.google.com och sök på "Shuttle ss 51g" så hittar du recensioner att läsa, där de kommenterar den saken.
October 10, 2002
Angående fläktljudet...
Jag arbetar på ett företag som tillverkar datorer - tänker inte säga vilket - men hur som helst....Vi har testat och kört en hel del med Shuttle lådorna för att se om det är lådor vi själva kan använda och de är verkligen hur bra som helst - MEN: Fläktljudet är OLIDLIGT i original. Det är kanske allra mest störande om man planerat att ha den t.ex bredvid TV'n Jag rekommenderar att du köper en tyst 8x8 fläkt och byter ut orginalfläkten - absolut!
1 Guest(s)