October 2, 2001
Funderat lite på att skaffa mig dvd, o då kanske man lika gärna kunde skaffa en XBOX.
Men hur kommer det sig att folk säljer xbox på blocket för över 2-3000?
visst de är alla chippade, men det är ju vansinnigt när en ny kostar 1200?
så mycket kan de inte kostar att fixa ett chip+ev. hårddisk.
För en begagnad skulle jag max ge 1000kr om den har hd o e chippad?
Eller har jag missat ngt?
February 1, 2002
occe wrote: Funderat lite på att skaffa mig dvd, o då kanske man lika gärna kunde skaffa en XBOX.
Men hur kommer det sig att folk säljer xbox på blocket för över 2-3000?
visst de är alla chippade, men det är ju vansinnigt när en ny kostar 1200?
så mycket kan de inte kostar att fixa ett chip+ev. hårddisk.För en begagnad skulle jag max ge 1000kr om den har hd o e chippad?
Eller har jag missat ngt?
Säkert har de väl slängt in en feting hdd också + allt "dyrtbart" varis de är fyllda med 😉
November 3, 2002
occe wrote:
För en begagnad skulle jag max ge 1000kr om den har hd o e chippad?
Ring mig också om du hittar nån så billigt.....
Det är ju knappast gratis att chippa och trycka in en hårddisk.
Kolla på http://www.psxcare.com så får du se priserna
May 6, 2002
scoc wrote: Xbox = 1200kr
Extra handkontroll = 300kr
Chipp = 300kr
Chippning = 500kr
80Gb Hårddisk = 500kr
1 Spel = 400kr3200kr... för en chippad xbox med 1 spel och 2hk..
Do the math..
Dessutom har väl Xboxen nyligen gått ner i pris, många köpte när den låg på ~2000:-. Om jag sålt min nu hade jag nog tagit ca 2000:- (chip+120 GB).
3000:- för en beggad verkar vara lite överpris men det beror ju helt på vad som ingår.
October 2, 2001
ok, chippning verkar vara dyrare än vad jag trodde....
men folk verkar ändå basera sina priser efter vad de betalade för enheten, vilket jag tycker är helt galet....
Man får ju ändå utgå ifrån vad de kostar idag, sen dra av rimligt pris för att den är begagnad....
Men visst, det finns inga dumma säljare, bara dumma köpare....
Detta skulle det kosta för mig att köpa en ny xbox nu:
X-box 1200:-
Chip inkl montering ca 700:-
HD 160GB 900:-
S:a>> 2800:-
Och om jag skulle hitta detta begagnat är väl 2000 rätt lagom?
July 18, 2003
Man kan köpa en xbox för 1200-1300 på elgiganten och sedan montera ett lödfritt chip i själv.
Har själv gjort så, men de lödfria chippen passar inte i v 1.6 dock. Vilket medför lite problem.
Kolla: http://www.chipper.se
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
March 10, 2003
keffing wrote: meh...
xbox: 1200
chip: 200
löda själv: 0
stoppa i HDD på 200gb: 999
pirathandkontroll: 149det är 2550 spänn... för nya saker...
man vill ju gärna ha lite kvalité på sakerna.. de billiga handkontrollerna suger balle.. så jävla frustrerande i t.ex tony hawk när hankontrollen är sådär... ang chipp så vill man juu me ha lite finare:)
sen får man väll kanske räkna med tiden det har kostat för den som köpt och moddat själv.. tar ju åtskilliga timmar och löda in chippet och sen installera boxen så den funkar med den nya HDn och lägga in "operativsystem" te boxen me..o alla jävla små progs..
March 10, 2003
moddanrazer wrote:
man vill ju gärna ha lite kvalité på sakerna.. de billiga handkontrollerna suger balle.. så j**la frustrerande i t.ex tony hawk när hankontrollen är sådär... ang chipp så vill man juu me ha lite finare:)
sen får man väll kanske räkna med tiden det har kostat för den som köpt och moddat själv.. tar ju åtskilliga timmar och löda in chippet och sen installera boxen så den funkar med den nya HDn och lägga in "operativsystem" te boxen me..o alla j**la små progs..
NE VAD SKA MAN MED ETT FINARE CHIP TILL? JAG HAR LÖTT TYP 7 XBOXAR MED AKIRA 2 CHIPPET OCH DET HAR FUNGERAT UTMÄRKT PÅ ALLA DOM. OCH DET CHIPPET KOSTAR BARA CA 200
March 5, 2002
maggot. wrote: [quote=moddanrazer]
man vill ju gärna ha lite kvalité på sakerna.. de billiga handkontrollerna suger balle.. så j**la frustrerande i t.ex tony hawk när hankontrollen är sådär... ang chipp så vill man juu me ha lite finare:)
sen får man väll kanske räkna med tiden det har kostat för den som köpt och moddat själv.. tar ju åtskilliga timmar och löda in chippet och sen installera boxen så den funkar med den nya HDn och lägga in "operativsystem" te boxen me..o alla j**la små progs..
NE VAD SKA MAN MED ETT FINARE CHIP TILL? JAG HAR LÖTT TYP 7 XBOXAR MED AKIRA 2 CHIPPET OCH DET HAR FUNGERAT UTMÄRKT PÅ ALLA DOM. OCH DET CHIPPET KOSTAR BARA CA 200
chill
jag har också akira 2-chippet, fungerar 100%, finns ingen anledning till att vilja ha ett dyrare chip egentligen
btw, varför dör nh-forumet varje morgon 06:30?
October 25, 2003
Gueno wrote: [quote=Fackamato]jag har också akira 2-chippet, fungerar 100%, finns ingen anledning till att vilja ha ett dyrare chip egentligen
Jag har det också.
Att köpa ett dyrare är bara som att kasta pengarna i sjön.
Jag har Aladin Advance, men det är ju Akira2 på det, och jag är skitnöjd.
195:- och relativt lätt att montera om man har en elektroniklödkolv (kan köpas för 95 spänn).
Btw, gjorde min bästa investering till xboxen i förrgår, köpte en Joytech Wireless Neo S Controller ( http://www.webhallen.com/prod.php?id=23714)
Fick betala 499:- här på game i gävle, och det var nog den bästa dosa jag kört med.
Råder alla här som har en Xbox att köpa en, det blir en helt annan spelupplevelse! När du väl har provat den här kastar du allt vad orginal handkontroll heter i papperskorgen.
Ska köpa två till nästa månad så man slipper ha en massa sladdar liggandes över hela golvet 😛
1 Guest(s)