September 11, 2002
Ska hitta en fin bärbar dator till min flickvän : )
Hittade delar av följande text i en gammal tråd och jag tycker de passar in till min flickväns krav också;
*Batteritid är viktigt liksom att den inte låter FÖR mycket
*Priset får inte vara för högt. max 8500-
*Den ska helst inte väga över 3kg.
*ska inte spela spel.
*Det är bra om den innehåller en dvd-brännare.
*Hårddiskutrymme är inte heller särskilt viktigt. Tror 60-80 gb räcker.
Lite kortfattat så är jag ute efter en enkel laptop som jag kan använda till att ta anteckningar på föreläsningarna, skriva arbeten på, samt kunna läsa PDF-filer (kurslitteratur) och vars batteritid håller för en tretimmars föreläsning (och gärna lite längre).
Jag skulle också gärna vilja kunna se på en film när jag är på resande fot, och lyssna på musik.
Vad skulle ni köpt som passar in på ovanstånde önskingar? Är det något märke ni rekommenderar, samt Inte rekommenderar?
Tack på förhand
December 3, 2005
Jag har ju en laptop till salu.
Intel core 2 duo 1,66ghz
60gb hdd, på 7200rpm! (mkt skillnad mot vanliga 5400rpm)
2 batterier som vardera räcker i ca 4-7 timmar.
2gb minne.
Lätt, tyst och inte jättestor:) 14,1" widescreen XGA+ skärm med truelife.
Dvd brännare.
Lite snabbknappar att styra mediaplayer med.
Såklart också wlan, inbyggt nätverkskort, ljud, 4usb portar (på höger och höger baksida.. skoldatorn min har på vänster sida och jag blir lika galen varje gång jag ska sätta in en extern mus;p)
Funktionsmässigt top skick, touchpadens scroll funkar bra, inköpt tewp maj förra året? För 13000kr.
Pm:a gärna ifall det är intressant och om du vill fråga något:)
January 22, 2006
Skulle nog rekommendera Supahmans ist för den!
Supahmans har en snabb 2 kärnig processor med ny teknik som drar lite ström. + att den har 2gb minne så det är riktig fart i den! och en snabb HDD vare oxå! (Snabbare uppstarter b.la.)
Och eftersom batteritiden var viktig så får du ju med 2 batterier av han.
Iofs vet jag ju inte om du är intresserad av beg saker, men måste sga att han hade en najs en iaf!
1 Guest(s)