November 5, 2001
Upptäckte idag att min armbandsklocka har gått sönder och ska därför inhandla en ny. Egentligen behöver man ju ingen klocka så länge man har mobilen med sig men jag skulle känna mig lite naken utan.
Har just nu en Casio Lithium DW-280 om det säger er något. Är en vanlig, enkel klocka som är stryktålig. Var ganska billig också. Letar efter något som är enkelt, delvis eller helt analog, stryktålig, inte för stor och tung. Får gärna vara en sån där som ställer in tiden automatiskt. Ska helst inte kosta för mycket heller. Under 1000-lappen. Man ska kunna tappa bort den utan att bli ruinerad.
Har läst lite i klocktråden i allmänt men inte sett något som jag fastnat för.
February 3, 2005
Min mening är .. vad vill du att klockan ska göra ?
Ok jag tänkte att du kanske inte vill se film o lyssna på musik med klockan utan bara se tiden ...
Det finns klockor mellan 49kr - 2milj kr ..
så frågan är istället.. Spelar det någon roll för dig om klockan är ansedd billigare eller vill du springa runt med en bling bling klocka?
jag själv kör en lite dyrare modell av casio som har livstids garanti..
Alltså när batteriet är slut så tar jag bara med mig klockan o mitt papper så byter dom ut det gratis o mitt armband till det utan kostnad..
O jag la ut ungefär 2000kr för det . och om klockan går sönder får jag betala 200-300kr så får jag ett nytt ur.
Det var en ganska bra deal tyckte jag
1 Guest(s)