April 10, 2001
Inlägg flyttat till rätt avdelning.
Du har hört en del märker jag, och jag anser personligen att du skall läsa fler recentioner av företaget på tex. pricerunner, svarta listan mm. innan du bestämmer dig.
Har själv aldrig handlat där och kan därför inte uttala mig med personlig erfarenhet,
men det jag har läst/hört, mängden av klagomål, och för att inte tillägga deras fatala framträdande i tv3´s granskningsprogram för ett halvår sedan gör att jag håller mig på behörigt avstånd från den butiken.
December 11, 2002
WuYang2k3 wrote: Tv3s Gransknings program??? Vad sa dem där? Vad hände???
TV3 lämnade in en dator där de dragit ut hårddiskskontakten. Dataprince sa att det var fel på nätagget och bytte det. De hittade så klart den lösa kabeln och satte fast den, men sa inget om den för att istället kunna byta nätagget och tjäna mer pengar.
September 28, 2003
Kenrih wrote: [quote=WuYang2k3]Tv3s Gransknings program??? Vad sa dem där? Vad hände???
TV3 lämnade in en dator där de dragit ut hårddiskskontakten. Dataprince sa att det var fel på nätagget och bytte det. De hittade så klart den lösa kabeln och satte fast den, men sa inget om den för att istället kunna byta nätagget och tjäna mer pengar.
lol vilka dumma idioter nh borde öppna en fixa datorer affär folk skickar datorer vi fixar dem
December 31, 2001
fastbullit wrote: [quote=Kenrih][quote=WuYang2k3]Tv3s Gransknings program??? Vad sa dem där? Vad hände???
lol vilka dumma idioter nh borde öppna en fixa datorer affär folk skickar datorer vi fixar dem
Hmm då lär folket på NH få känna på arbete 😀
De skulle behöva anställa minst det dubbla folk som de har nu.
August 1, 2004
Möööööööööööööööh!
Jag tror inte att jag kommer att köpa en dator på Dataprince.se efter ha läst svarta listan!
Men var fan ska jag köpa min dator då!??!?
Den får max vara för 5000 kr bör ha 512 mb RAM och ett Fx5200 Graffe
please help!
ps. JAG VILL INTE HA EN CELERON!
April 10, 2001
Du kan ganska lätt hitta "budgetdelar" på de flesta nätaffärer,
Bara ett exempel
http://www.komplett.se/k/ki.as.....38;cks=PRL
Uppgraderingspaket AMD Athlon64 2800+, EPoX EP-8KDA3J nForce3, 512MB DDR 3.399:-
http://www.komplett.se/k/ki.as.....38;cks=PRL
Gainward GeForce FX5200 128MB DDR AGP, "PRO/660TV" "Low Profile", Retail. 590:-
Pengar kvar till et chassi då.
Hårddisk, cd mm har du väl redan?
March 11, 2003
WuYang2k3 wrote: Möööööööööööööööh!
Jag tror inte att jag kommer att köpa en dator på Dataprince.se efter ha läst svarta listan!
Men var fan ska jag köpa min dator då!??!?
Den får max vara för 5000 kr bör ha 512 mb RAM och ett Fx5200 Graffe
please help!ps. JAG VILL INTE HA EN CELERON!
Köp inte en maskin med FX5200. Det är inget vidare.
För 5000:- kan du få en mycket bättre maskin.
I alla fall om du kan använda något ur din gamla maskin.
Skall du ha skär? Hur har du det med hårddiskar?
August 1, 2004
Jag ser att allt kostart ungefär 4000 kr utan hårddiskar, och cd..
det går nog att satsa för ett sämre processor Tex en 2500+Barton och sämre minnen, asså typ TwinMos eller Kingston eller nåt så att jag får ett bättre graffe!
Hårddisken+Cd får nog rymmas under 1000 spänn!
September 28, 2003
Death On Wings wrote: [quote=fastbullit][quote=Kenrih][quote=WuYang2k3]Tv3s Gransknings program??? Vad sa dem där? Vad hände???
nä jag menar att medlemmarna (vi) gör arbetet och tjänar pengar på det nh tar lite av intäkterna till sej, och vi tjänar pengar.
Kunden får en fullt fungerande dator alla = nöjda och glada 🙂
April 10, 2001
WuYang2k3 wrote: Jag ser att allt kostart ungefär 4000 kr utan hårddiskar, och cd..
det går nog att satsa för ett sämre processor Tex en 2500+Barton och sämre minnen, asså typ TwinMos eller Kingston eller nåt så att jag får ett bättre graffe!Hårddisken+Cd får nog rymmas under 1000 spänn!
Japp, det är ju så, har man en tight budget så får man trolla lite med knäna och ta från dom rika och ge till dom fattiga, till slut har man ett system som fungerar.
Som jag förstår så vil du kunna spela en del, men det värkar inte som att du är en hardcore-gamer heller, så ett superdyrt graffe är nog inte nått för dig, ej heller snabbaste processorn. där kan det sparas pengar.
Chassi, förstår att du vill spara.. men kolla noga så att du hittar ett som är lätt att bygga i.
Kolla runt på alla nätaffärer. jämför priser osv. så hiittar du säkert det du vill ha.
December 31, 2001
fastbullit wrote: [quote=Death On Wings][quote=fastbullit][quote=Kenrih][quote=WuYang2k3]Tv3s Gransknings program??? Vad sa dem där? Vad hände???
nä jag menar att medlemmarna (vi) gör arbetet och tjänar pengar på det nh tar lite av intäkterna till sej, och vi tjänar pengar.
Kunden får en fullt fungerande dator alla = nöjda och glada 🙂
Skulle säkerligen gå men det skulle behövas va väl orgeniserat.
August 1, 2004
Är Pc Center en bra affär?
http://www.pcenter.se eller var det .com 😛
Jag hittade en AMD XP där för 4799kr
December 31, 2001
WuYang2k3 wrote: Är Pc Center en bra affär?
http://www.pcenter.se eller var det .com 😛
Jag hittade en AMD XP där för 4799kr
Varför inte handla på komplett/datorbutiken som alla andra ?
February 5, 2003
Från http://www.Datorbutiken.com
AOpen QF50A MidiTower black 300W ATX
Epox EP-8K9A7i KT400A 3DDR-DIMM 5PCI SATA Audio LAN SocketA ATX
AMD Athlon XP2200+ Thoroughbred 1800MHz/1.8GHz 256Kb 266MHz 0.13 Boxed (with cpu-cooler!) SocketA
Kingston KVR400X64C3A/512 512Mb DDR PC3200/DDR400 184pin 400MHz
Hitachi Deskstar 14r9245 7K250 40Gb 7200rpm 2Mb 8.5ms UDMA100 IDE
LG Electronics 52X CD-ROM bulk IDE
Asus V9520 Magic GeForce FX 5200 128MB DDR TV-out RETAIL AGP
Montering/test av datorsystem
Pris: 5167 kr + frakt
Hittade inte så mycket billigare delar
Ett tips ring runt till kompisar och fråga ifall någon kan bygga en dator åt dig så sparar du närmare 1000 kr
1 Guest(s)