November 5, 2001
Har en röd 740GLT 16v på 156hk som ska säljas som jag haft i två och ett halvt år. Har gått dryga 33.000 mil. Är besiktigad till våren 2006. S/V-däck medföljer på alufälg. Läcker lite olja men inte något som stör. Får fylla på ibland. Har nyligen bytt ett bromsok och haft isär övriga för att smörja upp. Har även bytt belägg. Finns antydan till rost på skärmkanterna. Har för övrigt fungerat utan problem.
Vet inte riktigt vad man kan begära för den. Har ju trots allt gått en bit. Fast en Volvo kan rulla många mil. 😎
Kanske rent utav någon här som är intresserad? Ska sälja den till hösten när jag börjar läsa.
November 5, 2001
Är en -89 med fyrväxlad overdrive-låda.
Inte visste jag att gamla Volvo-bilar stod så högt i kurs. Känns lite mycket med 15.000 för den. Tror inte många häromkring skulle ge så pass mycket för den men nu
Har tyvärr inga bilder just nu och ingen digitalkamera heller för tillfället.
November 5, 2001
Johan Nicklasson wrote: släng ut den för 15 men så får folk pruta lite, 740 automat = ganska törstigt .. bensin = så dyr att knapp G persson har råd med den
fixa rosten så går det lättare för när en 740 börjar i kanterna går det fort sen...
Är ingen automat utan en manuellt fyrväxlad låda med elektronisk överväxel, dvs man trycker på en knapp för att lägga i femman.
Lite lack och puts höjer nog värdet en del på den. En sämre bil med bra lack kostar oftast mer än en bra med dålig lack.
December 5, 2001
Arny wrote: Är en -89 med fyrväxlad overdrive-låda.
Inte visste jag att gamla Volvo-bilar stod så högt i kurs. Känns lite mycket med 15.000 för den. Tror inte många häromkring skulle ge så pass mycket för den men nu
Har tyvärr inga bilder just nu och ingen digitalkamera heller för tillfället.
Dessa bilar är populärare än man kan tro. De krånglar sällan om man bara sköter om dem. En kompis fick 15k för sin vita GL -88 för nåt år sedan. Den hade visserligen bara gått 17-18k mil, men den hade också små bucklor i plåten.
February 16, 2005
Arny wrote: [quote=Johan Nicklasson]släng ut den för 15 men så får folk pruta lite, 740 automat = ganska törstigt .. bensin = så dyr att knapp G persson har råd med den
fixa rosten så går det lättare för när en 740 börjar i kanterna går det fort sen...
Är ingen automat utan en manuellt fyrväxlad låda med elektronisk överväxel, dvs man trycker på en knapp för att lägga i femman.
Lite lack och puts höjer nog värdet en del på den. En sämre bil med bra lack kostar oftast mer än en bra med dålig lack.
läste rätt men tänkte fel 😕 på lådan där...
allmäna tips:
första intrycket av bilen är viktigt för kunden, damsug den, om torkararmarna är rostiga eller färgen flagnat ta loss dom och dra mattsvart färg på, tvätta , putsa med lackcleaner och vaxa bilen, är det fint väder när dom ska titta på bilen så vaxa gärna vindrutan, döljer massa repor och sånnt (tills dom drar igång fönster-sprut-i-skvätten nästa gång i alla fall), kolla och fyll på alla vätskor som olja, glykol etc. rensa bagagen
med rätt köpare får man vad som helst för en bil 😛
November 5, 2001
Johan Nicklasson wrote: om torkararmarna är rostiga eller färgen flagnat ta loss dom och dra mattsvart färg på, tvätta , putsa med lackcleaner och vaxa bilen, är det fint väder när dom ska titta på bilen så vaxa gärna vindrutan, döljer massa repor och sånnt (tills dom drar igång fönster-sprut-i-skvätten nästa gång i alla fall)
Det där med torkarmarna och vindrutan har jag inte tänkt på. Små detaljer som gör helheten bättre. Tack för tipsen!
1 Guest(s)