January 6, 2002
Vad bör jag tänka på om jag skaffar denna ( http://cgi.ebay.com/Nikon-D70S.....QrdZ1QQcmd
ZViewItem ) kamera på ebay? Förutom att jag ska gå via Paypal?
Tänker främst på elstandarden. Vad för kablar behöver jag skaffa här i Sverige?
November 13, 2001
Det beror helt på hur laddningen sker. Är det en extern dosa som man sätter batteriet i? Om så klarar den både deras och våran standard? Eller är det med en batterieliminator? Klarar den båda standarderna? Vad är det för kontakter på sakerna?
Det är helt enkelt svårt att svara på om man inte vet vad som följer med och hur det laddas.
January 6, 2002
ok!. aja...det lär ju ordna sig.
nu till en annan fråga...vad kommer det att kosta att det in paketet i sverige och genom tullen? Vilka ytterligare kostnader kan dyka upp?
Och går det att lägga till en till adress på mitt PayPal konto som går tex till min kusiner i Pittsburgh, så skickar dom paketet, då jag isåfall slipper alla tullavgifter och införselmoms...går det?
December 17, 2005
gusgez wrote: ok!. aja...det lär ju ordna sig.
nu till en annan fråga...vad kommer det att kosta att det in paketet i sverige och genom tullen? Vilka ytterligare kostnader kan dyka upp?
Och går det att lägga till en till adress på mitt PayPal konto som går tex till min kusiner i Pittsburgh, så skickar dom paketet, då jag isåfall slipper alla tullavgifter och införselmoms...går det?
Så länge man skriver "gift" på paketet så kostar det ingen tull. Och dom flesta gör det. Men fråga säljaren så du vet.
November 13, 2001
Det är tull på paket även om det är gift OM värdet överstiger 500kr. Fast det kräver även att dom kollar paketet. Det dom oftast går på är det värde paketet är försäkrat på.
Kika här så får du svar på mycket:
http://www.tullverket.se/se/Pr.....+utlandet/
January 6, 2002
Bjornstrom wrote: [quote=gusgez]har redan frågat...det ville dom inte göra.
kk men då skickar du ju givetvis prylen till din släkt?, och ber dom skicka och kryssa i gift..
Och ja du kan ändra leverans adress i paypal....
ok...
men gäller då den nya adressen som en confirmed adress per automatik? Annars skickar nämligen inte denna butik från ebay om det inte är det...
January 6, 2002
Sebbe wrote: Det låter både enklare och billigare att köpa den produkten i sverige, då får du dessutom bättre garanti och säkerhet om den går sönder eller blir stulen. Kolla med dom stora kameraförsäljarna.
priset i sverige är för exakt samma paket nästan 7 000:- kronor dyrare...men det är klart...det är mkt värt att ha en fysiskt butik och ordentlig garanti. Det håller jag defintivt med om! Vi får se hur jag gör.
Just nu ser det ut som jag väntar på Nikon D80...
2 Guest(s)