June 27, 2002
Adam wrote: Nej, <16ms på en 19'' är nog inte lätt att hitta för max 5k.... Tyvärr!
http://www.datorbutiken.com/se.....Id=VSVX912
12ms får du för 5000kr
De har sjunkit och 12ms är underbart att spela på om man jämför med 16ms.
February 11, 2004
nu teslut har ja äntligen köpt en de ble denna
June 27, 2002
edvard wrote: nu teslut har ja äntligen köpt en de ble denna
Lär dig stava också så blir det mycket lättare att se vad du skriver samt man blir mer villig på att bry sig om vad du vill.
March 27, 2003
Redfaction wrote: [quote=Adam]Nej, <16ms på en 19'' är nog inte lätt att hitta för max 5k.... Tyvärr!
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=VSVX912
12ms får du för 5000kr
Priset skulle va mellan 4-5000kr.. 😉
June 27, 2002
Adam wrote: [quote=Redfaction][quote=Adam]Nej, <16ms på en 19'' är nog inte lätt att hitta för max 5k.... Tyvärr!
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=VSVX912
12ms får du för 5000kr
Priset skulle va mellan 4-5000kr.. 😉
Den kostade 4995 när jag skickade länken sen höjde de..:)
August 30, 2004
Jag har funderat redan förra julen på att gå över till TFT från CRT skärm. Tog bestlutet att vänta, vilket jag verkar gjort rätt i med tanke på "bättre bild till lägre pris" 🙂 Har dragit fram söksidor och annat nu under senaste veckan och har nu fallit för den otroligt läckra och vad jag förstår bra:
Viewsonic VX912 19" TFT Black/Silver 12ms Analog & DVI
Jag använder skärmen mestadels till internet, kommer dock lira HL2 och GTA: SA här minst ett år framöver så därför valde jag en skärm med 12ms vilket låter perfekt för endast 4995:-
Jag läste ett test på denna skärm att den inte är så bra i färgen vid bildbehandling ändå, någon av er som äger en likadan skärm och kan dementera detta? (testet finns att läsa här, finns även lite mera info på den här sidan, dock fransk så du lär använda babelfish om du inte kan franska).
Men då jag sitter framför Photoshop max 2 timmar per månad så ska jag inte lida över det tror jag, då menar jag verkligen max 2 timmar också, ibland ännu mindre. 🙂
Film verkar fungera strålande med tanke på 12ms.
Men finns det någon som har några invändningar över mitt val av skärm?
Kommer troligen beställa på söndag kväll så svara gärna snabbt 🙂
Tack!
/olbog
June 27, 2002
olbog wrote: jo det var det jag tänkte, fast eftersom jag då inte är någon bildbehandlare så är denna nog som gjuten för mig, är ju ändå ganska billigt med tanke på att det är en 19"
/olbog
Jag själv är väldigt sugen på denna skärm då jag gillar Viewsonics underbara bildkvalité.
August 30, 2004
jo dom har bra grejer. Synd bara att datorbutiken inte verkar få in den i lager föränn nästa onsdag:(
Skulle den inte dyka upp på deras lagerstatus idag så är det bara att avboka och köpa hos salesonnet som sägs få in den på onsdag denna vecka, har dock skickat ett mail till dem och frågat om dom vet mer säkert.
10 dagar är väl inte mycket att vänta egentligen men jag vill ju ha den NU 🙂
Så förbannat trött på min 5 år gamla Philips crt, suddig som ett badrumsfönster ungefär,(nåja, inte riktigt men ;))
2 Guest(s)