Skrivare|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Skrivare
Odehn
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 780
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 10, 2006 - 3:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Börjar bli dax att införskaffa en egen skrivare då det knappast lönar sig att behöva åka 7mil tur och retur till morsan för att skriva ut ett par papper/bilder.

Första jag undrar över är vilket som är mest prisvärt att köpa, bläck eller laser? Bläck är väl billigare men håller inte lika länge som laser om jag förstått allt rätt? Sen har jag heller ingen aning om vad man ska kolla efter, även om jag vill komma billigt undan så vill man inte köpa något som är skit rent ut sagt. Så jag behöver väl all hjälp jag kan få, för- och nackdelar, vad man ska kolla på för specifikationer osv vid köp av laser alt. bläck.

SuperNova
Member
Medlem
Forum Posts: 3839
1067486
August 10, 2006 - 3:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Sitter med en cannon Pixma MP150 multiskrivare (scanner och skrivare i ett).

Fördelar:
*Skrivhuvudena sitter på bläckpatronerna, så man slipper kasta skrivaren när skrivhuvudena blir dåliga.
*Kopieringsfunktionen är jättebra, man behöver inte ha datorn igång eller så. Bara lägga in det man vill ha kopiera, välja antal kopior och trycka på knappen (en för svartvitt och en för färg)
*Mycket fin mjukvara som följde med. Drivrutinerna har massor med funktioner bla så man kan ställa in så att skrivaren skriver ut tystare på kvällen osv.

Nackdelar:
*Iom att skrivhuvudena sitter på patronerna kan man inte köpa "billigar" patroner till denna skrivare.

Kollade lite priser (webhallen) och skrivaren går på 800:-, en färgpatron 215:- och en svart 165:-
MP170 modelen kan skriva ut från minneskort och har lite flera funktioner som zoom osv när man kopierar. kostar 900:-

picks2
Member
Medlem
Forum Posts: 2211
1067571
August 10, 2006 - 7:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Färglaser är billigare per utskrift.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 171
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL