December 24, 2002
NY KONFIG SE INLÄGG LÄNGRE NER
Tjena slängde ihop lite skit till en polare...
Någon som har lust att ge synpunkter.. saker som inte fungerar ihop med varandra, saker som bör bytas mot något mer prisvärt... datorn får max kosta 13000kr.. eller kanske en helt ny konfiguration för ca 12-14tusen
EDIT: Eller ska man satsa på mer minne? dualcore? annat mobo? hur stor skillnad e det på SATAII & SATA.. Är inte lika insatt längre.. så all hjälp uppskattas
[Image Can Not Be Found]
November 26, 2002
Jag är inne på samma tanke. Jag hade också satsat på en 146:a, men det förutsätter att man kan och känner sig bekväm med att klocka.
Jag hade även kört på ett DFI Lanparty mobo, men det beror väl mest på att jag sitter på ett par BH-5: or.
Med tanke på priset och den lilla prestandavinsten med låga timings så tycker jag det känns lite som att elda med pengar att satsa 2100:- på 1GB minne. Där kan du lätt spara in 5-600:- utan att tappa märkbar prestanda.
Om jag nu ska lägga mig i alla delar så vill jag lägga mig i valet av disk också. Jag hade satsat på en Samsung eller Seagate. De är både tysta och snabba. WD kanske blivit bättre men dom har haft ett rykte om att vara lite högljudda (viner om dom).
Gainward-graffet är ett klockrent val. Har fått mkt bra kritk och är billigast av alla 7800GT-kort.
Men, till slut är det en fråga om tycke och smak.
March 5, 2005
Vad ska han göra med minnen för 2100 kr om han inte ska klocka dator ? Läs följande test och satsa pengar på bättre låda, eller mer HD istället.
testlänken under
December 24, 2002
UPPDATERING!
Är denna bättre.. nu kan han klocka oxå OM han får för sig det?
Sen står fortfarande frågan kvar i mitt förra inlägg.. som någon gärna får svara på.. om det är stor skillnad på SATA och SATA2 i verkligheten.. vet att det teoretiskt är 150MBps mot 300MBps i överföringshastighet.. men hur stor skillnad är det när man väl sitter där framför datorn o t ex lirar, öppnar ett program m.m.?
[Image Can Not Be Found][/img]
February 1, 2004
Problemet och marknadsföringsknepet med SATA1 och SATA2 är att inga diskar klarar att fylla bandbredden med mer data än vad SATA1 klarar så det är helt onödigt med SATA2 hastighetsmässigt.
Boxade standardfläktar brukar låta en del, bättre att köpa en separat fläkt som är tystare och det kostar max 4-500:-.
http://komplett.se/k/ki.asp?sk.....38;cks=ACC Zalman CNPS7700-Cu
http://komplett.se/k/ki.asp?sk.....38;cks=PRL Thermaltake Big Typhoon
1 Guest(s)