July 18, 2003
Znote, vet inte varför men gillar den inte...
Har börjat vela om jag vill ha en 12", man får offra så mycket för att få den lite mindre...
LG's 2 cm nootebook är fortfarande het liksom en Macbook. Dock så tror jag att en HP Pavilion DV6377 slår dem alla.
Anledning: Pris, prestanda, utgångar, snyggare.
http://prisjakt.nu/produkt.php.....732,171097
Datorn: http://prisjakt.nu/produkt.php?p=166563
Lite slö processor på endast en Intel Core 2 Duo T5500 men å andra sidan har den ett 7400 och 2 gb minne; samt utgång för 7:1 ljud (tror det). Batteritid normalt fall 2.5 timmar eller 5 timmar med 12 cells.
Den är även rätt smal på sina 2.5 cm.
Att den sedan är höst rankad på nootebookreview.com är också posetivt.
[Image Can Not Be Found]
Några klagomål hur jag tänker? Visst skulle det vara skönt med en riktigt bärbar men till vilken kostnad? Om jag nu bara ska ha en dator vill jag kunna använda den hemma till min 21" också.
September 12, 2001
Dinos wrote: Macbook PRO säger jag. Då kan du köra både OS X och Vista utan problem och med det inbyggda X1600-grafikkortet kan du i alla fall spela en del.
Core 2 Duo, 2 GB RAM och X1600-grafik kommer du en bit med.
Den är dock ganska så dyr. Instegspris är runt 18000 SEKDet billiare alternativet är Macbook.
Core 2 Duo, 2 GB RAM men då med Intel GMA950-grafik.
Instegsmodellen går på runt 9500 SEK (dock bara 512 ram.EDIT: Batteritiden för en Macbook är riktigt bra också.
Dinos wrote: Ta en Macbook nu! Inget att snacka om 😀
Dinos wrote: Macbook! 😀
Dinos wrote: Bättre grafikkort och större HDD till ett snäppet mindre pris så det är ju fint. Men du går miste om OS X 😀
Dinos wrote: Macbook! På apple store får du studentrabatt 😉
*sniff sniff...det doftar sekt här* 😉
December 24, 2002
tittade också på macbook.. men vafaan.. alla vill ju ha en sån.. som med Ipod. Människor är för lättpåverkade...
skulle helst köpt en vaio eller thinkapd x60
men priset sa att HP'n va bäst.. hade en NC8000 innan som jag var nöjd med..
du frågade om batteritiden på min... lilla batteriet räcker iallafall 1,5-2 timmar.. med normalt användande.. det större 6-cellsbatteriet har jag inte provat.. men kan tänka mig 3-5timmar
enligt HP ska det vara 5-7timmar.. men det är väl max?
July 18, 2003
jonte_power wrote: tittade också på macbook.. men vafaan.. alla vill ju ha en sån.. som med Ipod. Människor är för lättpåverkade...
skulle helst köpt en vaio eller thinkapd x60
men priset sa att HP'n va bäst.. hade en NC8000 innan som jag var nöjd med..du frågade om batteritiden på min... lilla batteriet räcker iallafall 1,5-2 timmar.. med normalt användande.. det större 6-cellsbatteriet har jag inte provat.. men kan tänka mig 3-5timmar
enligt HP ska det vara 5-7timmar.. men det är väl max?
En thinkpad vore skönt... Då jag får lite support och reservdelar via fars jobb om jag så vill. Men de så är j*vla dyra ! ! ! Kostar ju 4000 kr överallt typ. 🙁
Tror det blir en HP 6000 serie alt en Znote ändå... Har ju ändå en 7600 krets.
July 18, 2003
Oj...Zepto släpper visst lite nya datorer nu i dagarna !
http://www.zepto.se/Shop/Noteb.....bookid=644
Vad sägs om den här?
"Intel® Santa Rosa teknologi"
14.1" WXGA+ skärm 1440x900
NVIDIA® Geforce 8600M GT
120GB SATA 2,5" 5400RPM - SAMSUNG
6 Cell batteri
Intel Pro/Wireless 4965AGN
Tangentbord Znote 6x14W Svart SE
Miljöavgift
2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7300 800MHz
2 GB DDR2 PC6400 Original Zepto Ram
DVD-RW Dual Layer DVD Brännare Slot-in
Inbyggd Bluetooth® och webbkamera
9000 kr
"Väljer du en modell med Intels integrerade grafikkort så är detta godkänt till att köra Windows Vista Home Premium med Aero Glass."
"NVIDIA® Geforce 8600M GT
Med detta grafikkort som har stöd för Pure Video, DirectX 10.0,"
Batteritiden är dock fortfarande 2 timmar med 6 cell och 4 med 12 cell. Vid "normalt" användande.
Men det kan jag nästan ta alltså... 2.35 kilo också!
Är datorn okej? Jag ser nästan den som för bra för 9000 kr :S....
July 18, 2003
bha* wrote: Alla priser visas exkl. moms
Mjo, Såg det imorse. Men inatt när jag satt och lekte så är jag 100% på att det var inkl. Dock så kunde man inte beställa så antar nu att dem hade stängt ner för att kunna lägga upp nya burkar. Men ändå 11 000 kr för den är fortfarande bra enligt mig!
1 Guest(s)