March 10, 2003
Tjenare.
En kompis ville jag skulle plocka ihop ett paket för ca: 17.000 kr.
Hittils har jag plockat till mig detta. http://datorbutiken.com/se/def.....rtId=95139
Funderar på om jag skall ändra på något. Är inte så hemma på
754 plattformen men Asus har alltid gjort bra kort.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
November 26, 2002
Endel av grejerna finns inte på lager utan står som "på väg" eller "kommer ...". DB är inge vidare på att få fram grejer som inte finns på lager, vilket kan vara tråkigt om du beställer till en kompis och han får vänta länge på ngn komponent. Det är tråkigt om man själv får vänta men ännu tråkigare om ngn polare får vänta på grejer man beställt åt dom.
November 26, 2002
Jag vet. Det är frustrerande! Ska man plocka ihop en hel burk så det dömt att misslyckas att hitta allt på ett ställe. Dubbel frakt är inget man vill ha. Jag har hittat Liontech.se i närheten av var jag bor och dom brukar ha rätt bra priser och dom har samma priser i butiken som på nätet. Tyvärr är deras site nere sen en månad tillbaks och dom verkar ha strul att få igång den igen.
January 28, 2003
John_lz wrote: Endel av grejerna finns inte på lager utan står som "på väg" eller "kommer ...". DB är inge vidare på att få fram grejer som inte finns på lager, vilket kan vara tråkigt om du beställer till en kompis och han får vänta länge på ngn komponent. Det är tråkigt om man själv får vänta men ännu tråkigare om ngn polare får vänta på grejer man beställt åt dom.
Och det lustiga är ju att dem inte lägger undan de delar de väl har, utan väntar att plocka ihopa tills allt är inne samtidigt. Jag fick vänta över 1½ månad pga det... 👿
(De har kanske ändrat på det, förhoppningsvis)
January 20, 2003
Punkter jag skulle ändra på
1. Byta mobot mot ett MSI Nforce 3 250gb istället, billigare och bättre för klockning osv.
2. Nåt annat 9800pro för under 2000kr typ och köpa en AC vga silencer för 99kr istället, dvs blir i princip ett identiskt kort för ca 300-500kr mindre.
3. 300w är lite, ta aspire eller nåt som har bättre agg och kostar typ lika mycket.
March 10, 2003
Datorn skall inte klockas, därför jag inte valde annan fläkt än boxade.
Det enda som var Kt800pro hade ingen Firewire. Lika så billigare Nforce kort.
S-ata disk ger inte så mycket, plus att det blir enklare för han att installera windows (slipper diskette).
Angående 9800pro så vill jag inte fippla med kylning även om jag vet att det
är billigare.
alltså det är jag som skall bygga ihop den. Killen är av typen som
kallar burken "hårddisk" 🙄
Så nu vet ni vilken personlighet som skall ha datorn. Blir det problem är
det jag som åker på att fixa det.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
December 15, 2003
Du är en vis man, tänker utsökt på en polare som jag byggde en dator till strax före sommaren och som är av samma personlighet (fast han är även snål så den skulle vara billig) och då jag absolut inte ville bli sittandes hos honom så tog jag delar som garanterat höll och inte krånglade, tog en mögig Celeron istället för nån billig Barton och tom bytade ut alla fläktar mot kullagrade så den skulle vara stabil (tror till och med att jag körde prime95 i en hel dag helt oklockat....).
1 Guest(s)