June 17, 2001
Jag köpte ett neonrör där i förra veckan och det gick sönder (la av) igår.
Då tänkte jag, "Jaha ja, där rök dom 477:-" för internet butiker brukar inte hålla någon service framför allt om men har kastat kvittot. Men jag testade att ringa dom i alla fall och fick jag till svar.
-Vi har dom inte inne just nu, men vi skickar ett nytt i nästa vecka så är der bara för dig att stoppa i det gammla i den nya kartongen och skicka tillbaka. Vi lägger även i en fraktsedel så att det inte kostar dig något.
Precis så det ska vara.
Det ända företaget som har det så vad jag känner till (innan jag visste att kylning.com gör det) är Ilyama (skärmar).
Tummen upp för kylning.com
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
August 10, 2001
Hejsan!
Ang. Datorbutiken ... Jag har ALLTID en extrem flyt när jag beställer över Internet och har rätt bra erfarenheter även av datorbutiken.com. Jag beställde ett chassi ifrån dem men när jag fick det så märkte jag att det var för litet för mitt "stora" asus a7v mammakort så jag ringde dem och sa att jag vill ha ett nytt istället. De skickade ut ett annat till mig och jag fick bara betala mellanpriset. Saken var bara den att de begärde inte att få tillbaka det gamla chassit så det sålde jag för 400 spänn (litet plastchassi utan nätagg ...) till en polare!
En annan gång beställde jag en HP 640 eller vad den heter för runt 2 500 ifrån http://www.netonnet.com och de skickade mig en HP 970Cxi istället. För er som inte vet det kostade den då nästan dubbelt så mycket som den skrivaren jag beställde, hehe. Otroligt!
Gtek.net var rätt schyssta också! Jag hade lite strul med installationen av en processor jag beställt ifrån dem och det var enbart mitt egna fel. Så jag lät lite ledsen i ett mail och frågade om de inte kan skicka ner en fläkt till mig och lite mer silverkylpasta till mig och de gjorde de helt gratis, även frakten! Till fläkten saknades det dock en kontakt så de skickade ner den lilla platskontakten till mig också efter ett par dagar *lol*.
Det mest otroliga av allt är dock historien om min DVD spelare ifrån Pioneer! I instruktionen till spelaren står det att man inte ska använda den till brännda skivor för laserpickupen slits i förtid då. Det sket ju naturligtvis jag i och den gick sönder efter lite över ett år. Jag skrev till marknadschefen för Pioneer i Sverige och beklagade mig lite. Det slutade med att han, personligen, skickade en splitter ny Pioneer DVD spelare till mig! En som var snabbare än den jag skickade in till och med! Gratis frakt och allting!
Jag brukar inte ha tur här i livet men när det kommer till affärer över Internet är jag kung! *lol*
June 15, 2002
datorbutiken suger köpte ett moderkort därifrån det var doa ( dead on arival )
så jag ringde dom fick inget svar mailade dom 4 gånger fick inget svar ringde igen ( efter en vecka) denna gången svara dom jag sa att kortet inte funka. men jag hade nämligen testat det på bygdens datafirma. plus hos två av min kompsiar ja ialla fall skcika in det. dom skickar tillbax det och med en räkning på 500 spänn i kontroll avgift kortet funkar fortfarande inte.
så där stog jag med ett kort 2000 kr och en räkning på ytteligare 500 vad gör man....
dom suger GAAAAAAAAA
September 26, 2001
Får jag fråga varför du köpte ett neonrör för 477:- när du kunde köpt det för 150~:- på http://www.svebry.se ?!
March 29, 2001
On 2001-10-05 16:23, [NH] WIGGER wrote:
"Jaha ja, där rök dom 477:-" för internet butiker brukar inte hålla någon service framför allt om men har kastat kvittot.
Kasta inte kvittot nästa gång. Vilken butik som helst har all RÄTT i världen att neka kunden ersättning ifall denne slarvar bort kvittot.
May 8, 2001
On 2002-06-30 00:02, RalfS wrote:
On 2001-10-05 16:23, [NH] WIGGER wrote:
"Jaha ja, där rök dom 477:-" för internet butiker brukar inte hålla någon service framför allt om men har kastat kvittot.Kasta inte kvittot nästa gång. Vilken butik som helst har all RÄTT i världen att neka kunden ersättning ifall denne slarvar bort kvittot.
Stämmer nästan men bara om det råder tvivel om att varan är köpt i just den butiken eller om att garantin har gått ut. Men om man alltså köper en vara som endast förs av en butik (kedja) t.ex. H&M eller IKEA är bra exempel. Då har de skyldighet att ta hand om ev. problem trots att inget kvitto finns! Dock så ska det ju kanske helst inte vara en produkt som har funnits så länge att man kan misstänka att "garantin" har gått ut.
Detta gäller även om man köpt t.ex. en mobiltelefon. Då kan man ju vända sig direkt till tillverkaren.
Men självklart ska man alltid spara kvitton, speciellt när det gäller tekniska prylar. Annars gäller: Är man dum får man skylla sig själv! (Även om man tydligen ändå kan lyckas som tidiagre inlägg visat.)
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
May 10, 2002
aww shit Agathorn, du tjänar en massa du *hosthost lottobarn* 😛 😀 det ända tur jag haft är när jag beställde mitt graffe (se sign) som egentligen skulle va bulk utan tv-out osv, men istället fick jag ett med allt och tv-out för samma pris som det utan!
annars så har jag lika flyt som titanic
1 Guest(s)