August 18, 2001
Vilket är det bästa moderkortet som har socket 939 och AGP port?
Köpte ett X800 Pro runt jul så jag har ingen lust att köpa PCI Expresskort bara för att kunna köra med nForce4 chipset.
Moderkortet får gärna ha 2 inbyggda nätverkskort, men jag vill inte betala extra för firewire, bluetooth eller nån LCD display som visar temp och sånt skräp.
Posta gärna länk till var man kan köpa moderkortet och gärna länk till nån recension om det finns.
Några frågor till :
Jag har nu 2x512MB PC3200 Twinmos minnen med Winbond chip.
Hur skulle det funka om jag köpte 2 till för att komma upp i 2GB.
Risk för att systemet blir ostabilt med 4 minnen?
Kan man fortfarande köra dual channel på 2 av dom minnena då?
August 18, 2001
EliXyR wrote: DFI ska visst komma med ett NF3 S939 då med AGP, kanske vänta tills dess?
Intressant.. såg bilder och specs på det nu..
Är nForce3 Ultra nåt nytt chipset? har bara sett nForce3 250 chipset med socket 939 och AGP port.
Eller varför har DFI tagit så lång tid på sig att släppa det moderkortet?
Vad tror ni om 4 minnen? En i varje minnesbank.
Har hört att Venice kärnan av Athlon 64 ska ha bättre minneskontroller så att det ska hjälpa men jag vill ju helst inte chansa..
June 27, 2002
klaus wrote: MSI= mycket Problem, hör man
Epox EP-9NDA3+ För AGP-köpte jag själv till andra Mobbo med AGP för min Power Color X850XT PE.Har inte testat måste köpa bara till CPU sen har jag allt.Tänka direkt på en 4000+
So...long....Klaus
Inga problem alls med MSI kan jag säga direkt snarare tvärtom.
Epox däremot har haft mycke problem med många moderkort men de har många som är bra också.
August 18, 2001
Måste Athlon 64 låsas upp innan man kan öka multipliern?
För med de minnena som jag har nu så kan jag inte FSB-klocka.
Läste att man kan ju köra minnena på 166Mhz istället och sedan öka FSBn så det löser sig nog på nåt sätt.
Jag vill gärna ha 2GB minne men jag vet inte om man ska chansa på att köpa 2x512MB PC3200 Twinmos med winbond chip och hoppas på att det inte strular med alla minnesbanker fyllda.
1 Guest(s)