September 9, 2009
Tjenare! Har kollat runt lite, läst recensioner och prisjakt men får inte riktigt kläm på det här med nätverkskort... Problemet ligger i att de flesta (???) verkar ha extremt dåligt eller inget stöd alls för Windows Vista/7 och speciellt inte 64-bit. Detta oroar mig då jag använder Windows 7 64-bit så tänkte rådfråga innan man köper nåt skrutt man tvingas lämna tillbaka sin.
Har jag fått det hela om bakfoten eller stämmer detta? Ett trådlöst nätverkskort har jag aldrig ens funderat på att köpa först för någon vecka sedan så jag har faktiskt noll koll på vad man ska titta efter eller vilket märke som anses vara "bra".
I alla fall så är det jag söker ett internt nätverkskort för en stationär dator PCI eller PCI-E. Sitter på en 100/100 lina men det är inte så viktigt att kortet ska klara av det till fullo, prioritet nummer 1 är stabilitet och gärna en fin prislapp. Skulle även vara ett riktigt stort plus i kanten om det fungerar med Ubuntu.
Tittade på den här i en närliggande datorbutik i stan och en de som jobbar där sa att han själv hade ett likadant till sin HTPC och att det fungerade utmärkt: http://www.prisjakt.nu/produkt.....p?p=304225 Har ett negativt omdöme men för min del blir det inga 15 meter och 3 väggar emellan kan jag lova, några meter och 1 vägg på sin höjd 😉
Långt inlägg men hjälp en AMD-fanboy i nöd här 😀
1 Guest(s)