July 10, 2003
Jag har fått ett erbjudande att byte min bärbara dator (Compaq Armada M300, 600mhz, 128mb ram, 11.5gb m.m) mot en nästan ny Sony Ericsson Z1010. Har läst lite om den och ser inget dåligt med den.
Och denna telefonen kostar ungefär 6000kr idag, och min laptop är värd 3000kr typ. Jag kommer nog t.o.m att ha tillfälle att träffa honom och se på den innan jag byter.
I värsta fall kan jag ju sälja telefonen, tror ärligt jag kan få mer pengar för den än för datorn. Eller så behåller jag Z1010an och säljer min Motorola V525 för typ 1500kr ist.
Det enda som verka lite kasst på z1010 var att den är låst till comviq, men om jag har fattat allt rätt så ska man kunna låsa upp den för typ 200kr, och på så sätt kunna ha mitt gamla nummer, har vodafone kontantkort på min telefon nu.
Men måste jag isf låsa upp båda telefonerna eller räcker det med en?
July 10, 2003
Json_81 wrote: Pengamässigt e det väl ok, men fråga dig vilket som behövs mest, en laptop eller en telefon.
Jag hade inte bytt, 3g-telefonerna är fortfarande för dåliga.
Jag ska ändå sälja laptopen, för jag behöver pengar, och kanske kan sälja telefonen ist då och få ungefär lika mycket för den.
Jo jag har hört att 3g inte ska vara så bra nu, fast om jag ändå ska sälja den...
November 22, 2001
SoulBurn wrote: [quote=Json_81]Pengamässigt e det väl ok, men fråga dig vilket som behövs mest, en laptop eller en telefon.
Jag hade inte bytt, 3g-telefonerna är fortfarande för dåliga.
Jag ska ändå sälja laptopen, för jag behöver pengar, och kanske kan sälja telefonen ist då och få ungefär lika mycket för den.
Jo jag har hört att 3g inte ska vara så bra nu, fast om jag ändå ska sälja den...
Ok, ja då kan det vara ett bra byte.
November 4, 2002
Men shit, 3 börjar få ordning på sina saker nu, jag har en LG telefon och den funkar perfekt. Nästan alla polare har 3 så man ringer ju video och röstsamtal gratis dygnet runt. Du kan inte ha ett vanligt simkort i den telefonen heller, du kommer att ha sönder simkortet och/eller telefonen.
Köp ett 3 reload kontantkort eller nåt. Då har du ju en av de bästa 3 telefonerna.
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
July 10, 2003
GeneSiS wrote: Men shit, 3 börjar få ordning på sina saker nu, jag har en LG telefon och den funkar perfekt. Nästan alla polare har 3 så man ringer ju video och röstsamtal gratis dygnet runt. Du kan inte ha ett vanligt simkort i den telefonen heller, du kommer att ha sönder simkortet och/eller telefonen.
Köp ett 3 reload kontantkort eller nåt. Då har du ju en av de bästa 3 telefonerna.
Nu hängde jag inte med riktigt, så om jag sätter i mitt vodafone kontantkort i den telefonen (har inga planer på att göra detta, vill iaf på något sätt behålla mitt telefonnummer isf) så kan telefonen gå sönder? låter konstigt...
November 4, 2002
SoulBurn wrote: [quote=GeneSiS]Men shit, 3 börjar få ordning på sina saker nu, jag har en LG telefon och den funkar perfekt. Nästan alla polare har 3 så man ringer ju video och röstsamtal gratis dygnet runt. Du kan inte ha ett vanligt simkort i den telefonen heller, du kommer att ha sönder simkortet och/eller telefonen.
Nu hängde jag inte med riktigt, så om jag sätter i mitt vodafone kontantkort i den telefonen (har inga planer på att göra detta, vill iaf på något sätt behålla mitt telefonnummer isf) så kan telefonen gå sönder? låter konstigt...
är inte konstigt. olika standarder tydligen. Står så i mina papper iaf.
Skaffar du ett abb. så kan du flytta ditt nummer gratis. även kontantkort.
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
November 4, 2002
Json_81 wrote: 3g telefoner klarar väl båda näten? och båda sorters simkort?
Yepps, klarar båda näten, men inte 2g simkort.
November 4, 2002
Crimme wrote: hmm tycker att det låter konstigt att telefonen inte klarar av 2g simkort om den klarar båda näten , borde ju klara 2.5 G simkort iså fall ,eftersom att jag har sett att bla comviq säljer Z1010 med 2g och då är det ju 2g nät som gäller , eller 2,5 g kanske det är.
Det är inte konstigt alls. 3g teleffonerna har en annan standard för sim-korten. fan vill du inte lyssna så ring 3 eller comviqs kundtjänst.
May 19, 2003
comviq har ju 3g kontant kort tror jag. skafa comviq kort på nätet 1.62 min. kolla http://www.comviq.net jag skulle ha bytt
November 4, 2002
copulator wrote: comviq har ju 3g kontant kort tror jag skafa comviq kort på nätet 1.62 min. kolla http://www.comviq.net jag skulle ha bytt
Skyll dig själv. 3 är billigare.
November 4, 2002
Krax wrote: Den klarar visst g2-kort men om telefonen är låst få funkar det inte...
Så stor det inte i min bruksanvisning. Men har du testat så ok.
February 4, 2003
Krax wrote: Den klarar visst g2-kort men om telefonen är låst få funkar det inte...
Berors ju på vad du definerar som "funkar" och "klarar".
Har du inget behov av att kunna mottaga SMS, spara kontakter och ibland i värsta fall äns kunna ringa så kan man teoretiskt säga att det "funkar". Annars tyvärr inte. Det är så att det finns äldre SIM kort som funkar bra (version .2 tror jag). Men inte perfekt. De nyare som kommit på senare tid "funkar" beroende på hur man definierar ordet "funkar".
Mvh/D
May 19, 2003
GeneSiS wrote: [quote=copulator]comviq har ju 3g kontant kort tror jag skafa comviq kort på nätet 1.62 min. kolla http://www.comviq.net jag skulle ha bytt
Skyll dig själv. 3 är billigare.
tre är gratis inom det egna nätet 15-30min sedan kostar röstamtal
2.50min comviq kostar 1.62 min så comviq.net kontant kort är billigare än tres kontant kort
1 Guest(s)