January 8, 2005
om du vill klocka den alternativt vill ha den tyst, så hade jag tagit en sån här:
http://www.datorbutiken.com/se.....HULTRA120E
men det är inte värt pengarna egentligen, det kan du vänta med, tycker du att fläkten på processorn och fläkten på grafikkortet är för högljuda så byter du ut det efteråt.
best regards, pole
August 18, 2006
Sir-Stealth wrote: tog bort 1 dvd läsare och valde 36an istället, behöver jag en CPU fläkt elr räcker den som är på redan ?
DrPepper, skulle du vara vänligt och bygga ett system du skulle vilja ha sj om du hade 15tusen kronor i fickan ?
Det har jag ju redan byggt. Det var det jag rekommenderade till dig. Enda skillnaden hade väl vart:
Ingen Quad utan snarare en kommande 8500
Ett Lian Li PC-A05B
Ingen montering utav butiken
Inget Os
2GB ram istället för 4GB
January 8, 2005
hur tänker du 2gb ram ? då de flesta spel går över det, ska han köra på med pagefilen på hårddisken som är tusen gånger långsammare ?
3-4gb minst.
visst kan han ta 2 kärnig CPU men varför ? båda presterar lika bra, och 4 kärnor känns mer framtidsäkert.
resten håller jag med om.
August 18, 2006
Polekatt wrote: hur tänker du 2gb ram ? då de flesta spel går över det, ska han köra på med pagefilen på hårddisken som är tusen gånger långsammare ?
3-4gb minst.
visst kan han ta 2 kärnig CPU men varför ? båda presterar lika bra, och 4 kärnor känns mer framtidsäkert.
resten håller jag med om.
Nu var det ju ett system till "mig" som han bad mig bygga ihop för 15k. Åa jag håller inte på med mycket Ps etc. Jag spelar mest och surfar. Därav skulle en E8400 samt en 2Gb ram räcka för min del.
January 21, 2008
måste man inte ha 64bit os for att andvända alla 4gigen,.. är inte säker men jag tror att 32:an bara tar lite över 3gig ram
jag sattsar på 4gb @ 800mhz, the more mhz the better ?
so if i had 2gb over 1000mhz would it be faster than 4gb at 800mhz.. althought it could not store as much information on the sticks but would probaly access it alot faster due to having a higher rate of mhz and less ram
oops, det blev visst engelska O.o
January 8, 2005
ja du måste ha 64bitars, men det är bara en fördel enligt mig.
rätta mig om jag har fel, men minnena körs väl i paritet med FSB och minnesdividern, dvs att det finns en grund hastighet, och alla minnen som klarar högre kommer ändå bara köra i grundhastigheten, sålänge du inte klockar upp processorn (FSBn)... är dock ingen överklockningsguru.
däremot gör ju timings en del, hur mkt har jag ingen koll på... men mängden minne mellan 2 och 4 är fortfarande den störsa faktorn så de små egenskaperna spelar ingen roll idetta fallet, enligt mig.
best regards, pole
January 8, 2005
motsvarigheten är 8800gt och den har single slot kylare och 3870 har dual slot kylning, dvs bättre kylning så jag skulle vilja påstå att radeon korten kommer vara kallare.
överhättning ? klockar du dem kanske du borde skaffa extra kylning, vet inte hur bra standard kylningen klarar överklockning.
2 Guest(s)