December 28, 2007
Sir-Stealth wrote: har checkat runt lite, skulle det vara bättre om jag tog ett
HD3870X2 1024MB DDR3 TV-out HDTV QUAD DVI RETAIL PCI Expressistället för två utav dom
HD3870 512MB DDR4 TV-out HDTV DUAL DVI RETAIL PCI Express ????
är det någon skillnad på DDR3 o DDR4 ?
Jag tippar på att det blir kraftigare med två stycken.
January 21, 2008
CrossFire är ATi:s svar på nVidias SLi. Du använder på samma sätt som med SLi flera grafikkort i din dator. Skillnaden är att du här behöver ett s.k. "Masterkort" för att driva ditt CF-system. Dessa kort är ofta märkta som "CF" eller "Crossfire Edition" hos datorbutiker.
tror du datorbutiken installerar masterkortet gratis elr måste man köpa till det ? hur funkat det ?!!?
February 12, 2003
Crossfire behöver inget Master-kort längre. Det varlänge sen. Du behöver bara två likadana kort, t.ex. två 3870 med samma mängd minne. Däremot är 3870 X2 lite bättre än två 3870 i Crossfire tack vare sina högre frekvenser, och kostar ungefär som två... Så kör på ett X2.
April 24, 2007
Mean Machine wrote: Crossfire behöver inget Master-kort längre. Det varlänge sen. Du behöver bara två likadana kort, t.ex. två 3870 med samma mängd minne. Däremot är 3870 X2 lite bättre än två 3870 i Crossfire tack vare sina högre frekvenser, och kostar ungefär som två... Så kör på ett X2.
en annan fördel med X2 är att man in framtiden kan köpa en till o få bättre prestanda, vilket är svårt om man redan har CF. o att köra CF X känns onödigt.
February 12, 2003
Sir-Stealth wrote: jesus, så du menar att jag kan ha två stycken 3870X2 ?
Holy mother of god, that bad boy must be better then nvidias Ultra 😛
Ett 3870X2 piskar 8800Ultra ganska duktigt som det är. Två 3870X2 kräver Crossfire X, som förmodligen kommer dröja till Mars med drivrutinerna.
January 21, 2008
jag tänker köra operativsystemet och installerade spel,program osv på en 74gb raptor disk. sen ska jag ha antingen en 320 elr 500gb internal för att spara filer. I nu läget så vet jag inte om det ens är värt det men vi får väl se..
raid 0 ? vad är det för något
och jag tror katt killen rekomenderade ett Tagan 600w dual engine..
January 21, 2008
Uppgraderade CPU:en till snäppet bättre istället för 2.4ghz så tog jag den nyare varianten 2.5
Har också tagit 74gb istället för 36 på raptor disken, inte så stor prisskillnad till dubbelt så mykt yta
Operativ systemet, sökte på google om OEM och Retail
men får man en Disk med OEM ?[/list]
February 12, 2003
Tagans nätaggregat är inga under av stabilitet, faktiskt. Skulle kikat på FSP/Forton, Corsair, Seasonic eller liknande istället.
Köp för helsike inte ett MSI-moderkort, köp ett Gigabyte GA-P35-DS3 eller ett DS3R istället. Mycket bättre kort till samma pengar.
Sen får du ett Antec P182 för nästan samma pengar som ditt Apevia-chassi, lovar dig att du skulle föredra det före det du valt alla dagar i veckan.
2 Guest(s)