March 10, 2003
Beror på vad det gäller... t.ex. så kan websidor göra reklam och få saker i utbyte.
Eller om påm vissa lan så susar det förbi reklam stup i kvarten på bigscreen *host*M$ @ DreamHack*host*
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
September 11, 2002
Börja med att tänka så här:
Varför skulle ett företag vilja sponsra mig?
När du har ett svar på den frågan, då har du också svaret på hur du ska lägga fram ditt förslag till företaget. För att ett företag ska vilja sponsra någon måste de tro att de kan tjäna något på det, till exempel uppmärksamhet i ett visst sammanhang.
Jag vet inte inom vad du vill bli sponsrad, men säg att du ska sätta ihop ett system för överklockning. Då kan du ju utan problem motivera för ett företag varför de ska sponsra dig med vattenblock. Åtminstone en av vinnarna i överklocknings SM var ju sponsrad av db.com just på det sättet. Men som sagt, först måste du ju ha ett mål - alltså kunna förklara inom vilket sammanhang och till vad du behöver sponsring av ett företag. Inget företag vill ju ge bort saker hur som helst, så här gäller det att kunna slänga fram bra motiveringar...
November 18, 2003
Ctrl wrote: Beror på vad det gäller... t.ex. så kan websidor göra reklam och få saker i utbyte.
Eller om påm vissa lan så susar det förbi reklam stup i kvarten på bigscreen *host*M$ @ DreamHack*host*
om vi säger att de e ett vattenblock som man skulle villa bli sponsrad med hur ka man göra för att dom skulle gå med på d?
2 Guest(s)