January 8, 2005
OfflineJag brukar ha stenkoll på hårdvara, men oavsätt vad jag läser på olika reviews etc etc, så förblir SSD diskar ett mysterium för mig (kalla det min akilleshäl)
Läste nyligen att corsair kallar tillbaka sin force 3 series med sandforce SF-2200 Styrkrets.
Jag kan inte klura ut vilken SSD disk jag ska ha helt enkelt, och undrar om det finns någon som har mer koll än mig kring detta.
Jag kommer ha den som bootdisk för win7, cache och program jag använder dagligen, alternativt något enstaka spel. (allt annat hamnar på en 7200rpm snigel disk), siktar på 90gb, 60gb är för lite, 120 kanske om de inte är för dyra.
Det jag prioriterar är snabbhet i IOPS då jag inte kommer kopiera stora filer direkt.
Vad hade ni rekommenderat, ska man bara kika på Sata III diskar, finns det någon stabil disk på SF-2200, är kanske det enda alternativet Intels lite slöare, men mer stabila diskar ?
Tack på förhand.
February 12, 2003
Offline90GB är lite av en mellanstorlek som är sällsynt, lite dyrare generellt. Intel har ju sina 80GB-diskar, annars skulle jag nog råda dig att gå upp på 120GB. Kingston HyperX 120GB eller OCZ Agility 3 120GB skulle jag nog rekommendera. Den sistnämnda är faktiskt rätt vettigt prissatt.
January 8, 2005
OfflineLäst en del och många omdömen som säger att SF-2281 som de båda är baserade på, iaf OCZ, att de har stora problem med Z68 som jag har som moderkort, och då specifikt hotplugging.
Men för vissa funkar det tydligen, usch vilken djungel, antar man får bara ta en och hålla tummarna...
January 8, 2005
OfflineYe men var mest om funktionen i BIOS var påslagen, OCZ hade en lista på 14 steg för att få det att fungera, och det involverade clearing av cmos 3 gånger, omboot typ 5 gånger och ny firmwire 1 gång.... omständigt om du frågar mig. Men får nog bli en OCZ faktiskt, priset på 120gb var mkt, men fungerar den så är det värt det.
January 8, 2005
OfflineBlev faktiskt en sådan här:
Corsair SSD Force Series™ 3, 90GB
http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=646167
Vi får se hur den fungerar, jag har alltid varit nöjd med corsairs prylar, men jag vet att de har haft problem precis som OCZ, men jag har hört mindre om corsair än om OCZ.
funkar den så funkar den, annars blir det att lämna tillbaka.
January 8, 2005
OfflineBlev som sagt en:
Corsair SSD Force Series™ 3, 90GB SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 550MB/500MB/s read/write, SandForce® SF-2200
den hade redan senaste firmware (1.3).
Kör den mot Marvell's SATA styrkrets på moderkortet, hade tydligen både intel och marvell att välja på.
Än sålänge super nöjd, fungerar hur bra som helst som systemdisk, har kört SSD benchmarks och presterar som den ska gentemot andra diskar.
1 Guest(s)

Log In