Starkt Dubbelhäftande?|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Starkt Dubbelhäftande?
emokid
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 901
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 26, 2009 - 8:36 am
sp_Permalink sp_Print

Behöver ett dubbelhäftande värmeledande tejp som klistrar sig fast riktigt bra! Dvs inte Akasa.
Vet ni någon sort som är bra? Kanske även en butik som säljer den? Eller kanske har ni en onödig hög hemma?
Skulle det vara så att ni vet någon sort som jag Inte ska köpa, så får ni gärna åxå skriva.

Tack!

SuperNova
Member
Medlem
Forum Posts: 3839
1222123
March 26, 2009 - 12:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Måste det vara dubbelhäftande tejp då, du kan inte limma om du vill att det ska sitta? Annars kan du alltid köra vanlig kylpasta på kretsen förutom två av hörnen, här sätter du en _pytteliten_ droppe superlimm och pressar fast kylflänsen. Metoden blir ganska permanent beroende på hyr mycket lim du har på 😛

Arctic Silver har ett lim som ska vara bra men kostar lite över 100:-, har inte testat det själv.

Zalman har ett lim som kostar 10-20:- och det sitter bra. Värmeledningsförmågan kanske inte är den hösta men det duger för priset (beror ju även på vart man ska ha det).

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
1222125
March 26, 2009 - 1:12 pm
sp_Permalink sp_Print

De flesta kylpastelim är garanterat bättre än dubbelhäftandetejp, skulle inte förvåna mig om vanligt superlim också är bättre.

Men metoden med lite lim på hörnen av kretsen fungerar bra, behövs inte mycket alls. Ska man bort med den nån gång underlättar det att kyla flänsen då den släpper bättre då.

Vad ska du ha tejpen på?

emokid
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 901
1222128
March 26, 2009 - 1:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har kylpastelim men inte velat använda den sen jag sist satte fast två kylflänsar för evigt. Men ska testa å sätta pyttelite i ett hörn.
Det är en mosfet kylare jag nyss köpt som inte passade som jag främst tänkte på. Men ska nog sätta kylflänsar på vga-minnen sen åxå. Har flänsar sen tidigare men tejpen är slut.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 293
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL