April 13, 2007
Behöver ett dubbelhäftande värmeledande tejp som klistrar sig fast riktigt bra! Dvs inte Akasa.
Vet ni någon sort som är bra? Kanske även en butik som säljer den? Eller kanske har ni en onödig hög hemma?
Skulle det vara så att ni vet någon sort som jag Inte ska köpa, så får ni gärna åxå skriva.
Tack!
November 4, 2001
Måste det vara dubbelhäftande tejp då, du kan inte limma om du vill att det ska sitta? Annars kan du alltid köra vanlig kylpasta på kretsen förutom två av hörnen, här sätter du en _pytteliten_ droppe superlimm och pressar fast kylflänsen. Metoden blir ganska permanent beroende på hyr mycket lim du har på 😛
Arctic Silver har ett lim som ska vara bra men kostar lite över 100:-, har inte testat det själv.
Zalman har ett lim som kostar 10-20:- och det sitter bra. Värmeledningsförmågan kanske inte är den hösta men det duger för priset (beror ju även på vart man ska ha det).
March 14, 2001
De flesta kylpastelim är garanterat bättre än dubbelhäftandetejp, skulle inte förvåna mig om vanligt superlim också är bättre.
Men metoden med lite lim på hörnen av kretsen fungerar bra, behövs inte mycket alls. Ska man bort med den nån gång underlättar det att kyla flänsen då den släpper bättre då.
Vad ska du ha tejpen på?
April 13, 2007
Jag har kylpastelim men inte velat använda den sen jag sist satte fast två kylflänsar för evigt. Men ska testa å sätta pyttelite i ett hörn.
Det är en mosfet kylare jag nyss köpt som inte passade som jag främst tänkte på. Men ska nog sätta kylflänsar på vga-minnen sen åxå. Har flänsar sen tidigare men tejpen är slut.
2 Guest(s)