March 15, 2004
Trodde DB var ok, har aldrig haft problem tidigare där men nu har de sjabblat rejält.
Har beställt skärm där för drygt 14 dagar sen. Man såg på kollit att det hade körts fram och tillbaka bland olika serviceställen i ett par dagar och hem till mig med företagspaket 16 trots att jag beställt postpaket. Sen när det kom fram så visade det sig att det var en DVD-spelare istället. Posten ville inte returnera den. Jag majlar DB som säger att de kontaktar posten för återtagande och att de skickar skärmen så fort de ser att DVD-spelaren är på väg tillbaka!! Anmärkningsvärt med tanke på att de är i dröjsmål. Det händer inget på en vecka mer än att jag fått påminnelse från Posten att hämta DVD-spelaren. Nu säger DB att de sagt åt posten men att det verkar inte ha gått fram. Nu majlade jag copy paste från gulasidorna på Servicestället så att det inte finns nåt att skylla på. Jag är lite orolig att det blir en massa tjafs om den där avgiften som posten tar ut för att man inte hämtar ut paket som jag inte tänker betala.
Jag har inte SÅ bråttom utan jag vill bara ha en billig skärm.
Är det nån som har lite erfarenhet av att tjafsa med DB och har tips på nån vinnande taktik, t.ex. om det finns nån annan än Daniel på Kundtjänst man kan ringa och gapa lite på och hota med ARN och polisanmälan etc (har redan betalt) så att de blir skraja och skickar en bättre skärm omedelbart eller nåt sånt ? icon_mrgreen.gif (misstänker att den inte finns i lager) Går det att vinna mot DB 🙂
February 5, 2003
Har beställt massor av gånger från db och inte haft några problem alls...
Det du borde göra är att gå till postkontoret där paketet ligger och snacka med dom, brukar va det bästa och sen be dom på posten ringa DB och fråga hur de ska göra så får posten besket....
Hade själv sånna problem med posten när jag väntade på mitt BBB modem för paketet åkte 5 mil om dagen i 14 dagar i sträck p.g.a. att det var många modem som skulle skicka tebax och många skulle skickas ut så då blev det lite fel.
1 Guest(s)