December 7, 2003
Blev mkt sugen på ett surroundsystem till datorn efter att ha läst den där ljudkrönikan. Just nu sitter jag bredvid en förstärkare och 2 "vanliga" högtalare, och det suger ju råtta!, klumpigt och dåligt till spel. Är ute efter minst iaf 1.5. Finns det något bra system för cirka 1500:-? Dom där Creative 6700 nånting verkar ju bra, eller?
(kommer främst att användas till spel, basen är inte så viktig, bor i lägenhet 😀 det är surroundkänslan som jag är ute efter)
December 7, 2003
UndaC wrote: [quote=Payroouz][quote=UndaC]du kan få Inspire TT7700 7.1 för en dryg tusing
kör dem själv och är mycket nöjd
okej, så om jag är van vid stereo så blir jag inte missnöjd om jag köper dom då?
det beror ju klart på vad du har för stereoutrustning idag
två kassa högtalare och nån gammal sanyo- stärkare
November 29, 2001
Payroouz wrote: men en annan fråga, om jag har ett Abit NF7-S med "soundstorm", (eller hur), då tjänar jag väl inte mkt på att köpa ett Audigy 2 också.
du tjänar att du får stöd för 7.1, EAX 3 och 4, 24/96-audio, DVD-Audio, hårdvaruacceleration av DTS (ES) och DD (EX) och att du i allmänhet får bättre prestanda och ljudkvalité
December 7, 2003
UndaC wrote: [quote=Payroouz]men en annan fråga, om jag har ett Abit NF7-S med "soundstorm", (eller hur), då tjänar jag väl inte mkt på att köpa ett Audigy 2 också.
du tjänar att du får stöd för 7.1, EAX 3 och 4, 24/96-audio, DVD-Audio, hårdvaruacceleration av DTS (ES) och DD (EX) och att du i allmänhet får bättre prestanda och ljudkvalité
hmm...vad skulle du ha gjort? :eye:
November 29, 2001
Payroouz wrote: [quote=UndaC][quote=Payroouz]men en annan fråga, om jag har ett Abit NF7-S med "soundstorm", (eller hur), då tjänar jag väl inte mkt på att köpa ett Audigy 2 också.
Har själv uppgraderat från soundstorm till Audigy 2 ZS Platinum Pro
har inte å¨ngrat det en millisekund 🙂
December 7, 2003
UndaC wrote: [quote=Payroouz][quote=UndaC][quote=Payroouz]men en annan fråga, om jag har ett Abit NF7-S med "soundstorm", (eller hur), då tjänar jag väl inte mkt på att köpa ett Audigy 2 också.
Har själv uppgraderat från soundstorm till Audigy 2 ZS Platinum Pro
har inte å¨ngrat det en millisekund 🙂
okej 🙂 ..skillnader mellan ZS och ZS platinum pro?
November 29, 2001
Payroouz wrote:
Man får en extern liten boxc för in och utgångar med platinumversionen
spelar du inte musik är det smidigare och ger något bättre ljudkvalité
ska du bara lira spel, lyssna på musik och titta på film är Platinum överdrivet
December 7, 2003
UndaC wrote: [quote=Payroouz]
Man får en extern liten boxc för in och utgångar med platinumversionen
spelar du inte musik är det smidigare och ger något bättre ljudkvalité
ska du bara lira spel, lyssna på musik och titta på film är Platinum överdrivet
okej...men håller du på med musik "professionellt" eller?
För mej blir det troligtvis ett "vanligt" ZS 😛
November 29, 2001
Payroouz wrote: btw, hur mkt skulle man tjäna på att ha DDTS-100 grej utan att ha massa andra prylar. Jag menar, är det värt att ha en sån som man bara kopplar till datorn? blir ljudet mkt bättre?
om du har ett audigy 2 tjänar du knappast mycket på att skaffa DDTS-100 om du bara ska koppla det till datorn. snarare förlorar du en bunte pengar bara 😉
1 Guest(s)