September 27, 2002
Skulle hjälpa en kompis med sitt Telia ADSL (0.5) som inte alls funkade bra....
Testade pinga typ login1.telia.com skickade 20 fick tillbacks 1 😕
Allt va rätt inställt mm då bestämde vi oss för att ringa suporten
Hör och häpna vi komfram direkt 🙂
Där fick vi prata med något tjeje... här är lite utrag av vad som sas
Jag: "Vi använder Explorer 6.0"
Suporten: "Vad har du för dator"
Jag: "P4 1.7 Ghz 256 ram"
Suporten: "Då förstår jag varför det inte funkar... För att Explorer funkar ska man ha P3"
Jag: "jag har ju en p4"
Suporten: "man ska ha p3"
------
Jag: "Ska jag sätta på modemt eller datorn först?"
Suporten: "mmmmm"
Jag: "Jag förstod inte ditt svar, ska jag sätta på datorn först eller modemet?"
Suporten "mmmmm"
Jag: "Ok då sätter jag på modemet först"
Suporten: "klart man sätter på modemet först"
---
Jag: "Det funkar fortfarande inte"
Suporten: "Netscap funkar mycket bätre"
Jag: "Explorer har altid funkat för mig och jag tycker om det"
Suporten: "Ladda hem netscapes från deras hemsida"
Jag: "Mitt interent funkar fortfarande inte då kan jag ju inte ladda ner något"
Suporten: "mmmm"
-----
Jag: "JAg kommer inte inte på något ställe.... testa http://www.dn.se di.se aftonbladet.se mm"
Suporten: "www.konsumetverket.se där kan du se hur snabb din hastighet är"
Jag: "Jag kan inte komma åt _NÅGON_ sida på internet gäller även konsumetverkets hemsida.
--------
Jag: "jag kan inte ens pinga login1.telia.com eller 10.0.0.6 (hon gav mig det ip), jag komemr igen om med 1 paket av 20..."
Suporten: "Det va inte bra jag gör en felanmälning"
Då har vi snackat 40 min... och jag mer eller mindre 👿 👿
Stavfelen: DEt här är skrivet 04.31 är lite tröt så _MÅNGA_ stavfel har kommit in här och var men ni fattar vad jag menar 😉
May 20, 2002
Jag har haft liknande problem med Telia. Min uppkoppling var nere i nästan två veckor utan att jag fick något svar på var felet låg. När jag hotade med att anmäla dem till konsumenombudsmannen så fick de igång det illa kvickt.
Och vi betalar dessa människors löner... :arg:
July 11, 2002
JAg vet telias support suger dase, men nu hade du säkert grymt otur när du fick en sån pantad person.
Jag är själv jäkligt nöjd med Telia, de är stabila som fan, har kört med dom i 2 år och det har bara hänt ett par gånger när jag har bara blivit disconectad.
Men annars är jag nöjd förutom hastigheten som kunde ha varit högra, men Upploaden är kanon 100 kb/s kan det bli bättre för att vara Telia?
Just nu laddar jag hem Redhat Linux från Sunet's FTP, hur stabilt som helst konstant hastighet 59kb/s
November 27, 2002
sitter på chello+, har vart nere hela jävla lovet!!! börja funka "provisoriskt" igår, har tydligen brunnit nånstans där ja bor å så får dem inte säta på skiten, brandrisk... hökarängen bor ja i..hela jävla lovet åt helvete 👿
å så support skiten, det fixar sig i morrn, funkar verkligen närverkskortet, modemet, datorn, os:et mm. fy fan!! till slut försa si snubben, " ahh efter branden har vi haft lite problem"
"vilken brand"
"...ehh, jaså, du har problem då skaja skicka ut nån, hej då"
fy faaan!!!!
chello rockar förövrigt...
March 17, 2002
Jag har då aldrig varit missnöjd med telia, förutom hastigheten dårå.
Har ringt till supporten 1 gång, fick sitta i kö i 10 minuter.
Sen när jag väl kom fram så var det en mycket trevlig tjej som absolut inte va pantad.
Hon visste allt man behövde kunna.
Och då satt jag med linux också 😛
Jag trode att det kommer bli satans krångel när man säger att man har Linux Redhat 7.3 =)
Men icke, börjar med att hon säger: Bra att du kör Linux, så mycket skönare en dessa satans microshit produkter som kommer från monopolföretaget microshit.
LOL!
Det löste sig efter ca 20 minuter med hennes hjälp!
Oldschool member since 2002.
June 29, 2002
MegaGeekBoy wrote:
Men icke, börjar med att hon säger: Bra att du kör Linux, så mycket skönare en dessa satans microshit produkter som kommer från monopolföretaget microshit.
hehe.. verkar va en förståndig tjej dedär.. =)
har inte heller haft nårra problem med telia...fasst det skulle inte skada om dom fick tummen ur arslet å höjde farten lite... 🙂
June 11, 2001
Kommer ihåg när jag skaffa eget abonemag i början av åtet då hade telia ett erbjudande om att man fick en bärbar telefon med i paketet, så jag slog till. Problem på linan visade sig direkt när man koplade in telefonen, jag kontaktade telia, som kostaterade att telefonen jag hadde inte var godkänd att använda i sverige! det märkliga var att telefonen heter telia focus 30, men enligt telia så får man inte använda den i det svenska telenätet om inte bytte kontakter. Helt jävla sjukt!!!!
September 27, 2002
Sebbe wrote: Kommer ihåg när jag skaffa eget abonemag i början av åtet då hade telia ett erbjudande om att man fick en bärbar telefon med i paketet, så jag slog till. Problem på linan visade sig direkt när man koplade in telefonen, jag kontaktade telia, som kostaterade att telefonen jag hadde inte var godkänd att använda i sverige! det märkliga var att telefonen heter telia focus 30, men enligt telia så får man inte använda den i det svenska telenätet om inte bytte kontakter. Helt j**la sjukt!!!!
Gav dom dig en telefon som inte funkar i svergie?
LOOOL
Som att sälja en DVD som är låst för usa regionen....
January 6, 2003
4fun wrote: [quote=Sebbe]Kommer ihåg när jag skaffa eget abonemag i början av åtet då hade telia ett erbjudande om att man fick en bärbar telefon med i paketet, så jag slog till. Problem på linan visade sig direkt när man koplade in telefonen, jag kontaktade telia, som kostaterade att telefonen jag hadde inte var godkänd att använda i sverige! det märkliga var att telefonen heter telia focus 30, men enligt telia så får man inte använda den i det svenska telenätet om inte bytte kontakter. Helt j**la sjukt!!!!
Gav dom dig en telefon som inte funkar i svergie?
LOOOL
Som att sälja en DVD som är låst för usa regionen....
Har en kompis som har råkat ut för det, men han fick självklart en ny dvd-spelare.
January 4, 2003
Tjena!
har typ problem med asen telia. Bredbandet nere 2 dagar av 7. Supporten gör såhär varje gågn man ringer:
Support: Har du startat om datorn.
Jag: *suck* ja....
support: har du väntat ett tag och satt på modemet först?
Jag: *SUCK* JA......
support: har du kollat om du får en ip
Jag: *PUST* ja.......
Support: Ja då gör vi en felanmälan, det tar ca 3 dagar innan det fungerar igen.
Jag: Men jag har ju Warcraft 3 turnering på nätet.
Support: tyvärr
👿 👿 👿
Bler man förbannad eller?
felia
1 Guest(s)