September 20, 2001
Vad ska man egentligen köpa nuförtiden? Funderar på en 19CRT flat eller en 17" TFT. Har en 15" CRT nu som börjar lägga av... Bildkvaliten borde väll vara mycket bätre på en CRT mot TFT? Och TFT är väll inte så bra med mörka områden? Ser film och så på tv-out så den ska inte vara till det. Åker på LAN kanske var tredje månad och det känns ju rätt smidigt med en TFT då. Vad ska man köpa? Vilka modeller är bra och inte extremt dyra. Min nuvarande skärm är en samsung från en 166a så den är väl inte bäst direkt..
June 18, 2001
Jag tycker då att dagens TFT skärmar är bra mycket skönare att se på, färgåtergivningen är så pass bra (bättre än CRT???) så att jag har dumpat alla mina CRT mot TFT idag.
Visst jobbar man som grafiker så har man ju vinkel/färg problemet kvar, men iövrigt så rockar TFT helt o hållet.
LG och Samsung rekommenderas.
Skit i 16ms skärmarna då dessa har begränsad palette återgivning, och visar de andra färger som in ingår i en fast palette så går de upp i 32ms p.g.a att den flickrar fram nyanserna.
May 22, 2001
tft helt klart... gjorde bästa köpet när jag köpt en ezio tft från jobbet å pluggade in med dvi-kontakten. så jävla skön bild. dvi gör ochså att skärmen automatiskt justerar desktopen efter skärmens kant..........
Spelar på min tft utan problem, mest strategi/rollspel.... även lite quake3
June 20, 2002
oxygenial wrote: Jag tycker då att dagens TFT skärmar är bra mycket skönare att se på, färgåtergivningen är så pass bra (bättre än CRT???) så att jag har dumpat alla mina CRT mot TFT idag.
Visst jobbar man som grafiker så har man ju vinkel/färg problemet kvar, men iövrigt så rockar TFT helt o hållet.
LG och Samsung rekommenderas.
Skit i 16ms skärmarna då dessa har begränsad palette återgivning, och visar de andra färger som in ingår i en fast palette så går de upp i 32ms p.g.a att den flickrar fram nyanserna.
du verkar ju kunna en del...
20ms-skärmarna, är de "äkta"...???
1 Guest(s)