November 16, 2002
Hej sugen som faen på en tft helst så stor bildyta som möjligt o inte mindre än 17" och inte så jäkkla dyr
spelar o kollar mkt på film så jag vill ha nått som hänger med har hört att man helst ska ha en sådär 16 ms lr mindre
o ju mer krav det blir desto mer stiger priserna
ska ju ner till dh nu o såg att pcaction hade ett erbjudande om en viewsonic vx715 nått 17" med 16 i ms så jag undrar om det är nått att satsa på 😀
December 10, 2001
Jag är också ute efter TFT nu. Min CRT har börjar gå sönder, flimmrar ibland och suddig bild.
Måste klara film då jag kollar rätt mycket film på den. Spel kommer väl typ bara bli WoW sen men lite andra på lan.
Så det är liknande skärmar vi söker så jag hoppas någon kunnig person kan komma med råd =)
17" eller 19" fast tror att 17" räcker.
July 17, 2004
LG 1915S har jag för mig kostade 4000:- och hade 12 Ms tycker jag är prisvärd :blink:
Edit: länk: http://nordic.lge.com/prodmode.....l=NOTHING#
Skärmtyp: Flatron 19"
Betraktningsvinkel H°/V°: 160/160
Rek upplösning analog: 1280x1024 @75Hz
Kontrast: 500:1
Ljusstyrka cd/m2: 250
Responstid ms: 12
Gränssnitt analog: 15-pin Mini D-Sub
Certifiering: TCO-99, EPA, Energy Star, GOST, C-TICK, UL, UL-CUL, SEMKO, FCC-B, CE, VCCI-2, ISO 13406-2, TUV-GS
Utbytesgaranti antal år: 3
Övrigt: LightView
December 24, 2002
jag har en philips 170b4 som jag vill sälja.. pga att den är för dyr.. (vill ha 2 likadana och har inte råd med en till)
det finns tydligen flera sätt att mäta responstid.. läste lite ljupare i det där innan jag köpte skärmen.. men min skärm har iallafall 25ms responstid TOTALT... men jag har jämfört med 2 olika 16ms skärmar och min är snabbare.. så man kan inte bara gå på siffrorna
spelar endel spel bl a Need4speed underground och kollar väldigt mycket på film och har ALDRIG känt att min skärm är "slö" det bästa vore ifall (iallafall du Metz som bor i sthlm och är intresserad dvs) kom hem till mig och kollade själv och skaffade en egen uppfattning...
December 10, 2001
jonte_power wrote: jag har en philips 170b4 som jag vill sälja.. pga att den är för dyr.. (vill ha 2 likadana och har inte råd med en till)
det finns tydligen flera sätt att mäta responstid.. läste lite ljupare i det där innan jag köpte skärmen.. men min skärm har iallafall 25ms responstid TOTALT... men jag har jämfört med 2 olika 16ms skärmar och min är snabbare.. så man kan inte bara gå på siffrorna
spelar endel spel bl a Need4speed underground och kollar väldigt mycket på film och har ALDRIG känt att min skärm är "slö" det bästa vore ifall (iallafall du Metz som bor i sthlm och är intresserad dvs) kom hem till mig och kollade själv och skaffade en egen uppfattning...
Den är inte mörk i filmer? Har läst det om flera TFT skärmar att dom skulle vara rätt mörka när man kollar film. Och det med responstiden så är det väl oftas mellan svart och vitt dom mäter har jag för mig jag läst.
Har för mig det var på Toms hardware dom testade den där 8ms BenQ skärmen. Då var det ju 8ms mellan svart och vitt. Men sen var det 20ms mellan alla andra färger nästan om jag inte kommer ihåg helt fel.
July 17, 2004
NH|Mimer wrote: [quote=Spidey]LG 1915S har jag för mig kostade 4000:- och hade 12 Ms tycker jag är prisvärd :blink:
Har du testat den eller bara läst dig till information?
En vän till mig har en sån skärm och är riktigt bra för det priset ...
Spelen flyter på ganska bra också inga eftersläpningar vad jag har märkt... :blink:
1 Guest(s)