February 28, 2005
Tjena
Kan ni rekommendera nån eller några 22" skärmar för max 4k som är bra, måste kunna köras i 1600*1200, har kollat lite och de flesta e på 1680*1050, kan de köra 1600*1200? Sen så undrar jag om man ska ha widescreen eller inte, de jag sett där e typ alla ws.
Ska användas för att spela, titta film o så, som sagt för max 4k, inga inbyggda högtalare.
tack
February 28, 2005
OK, näe tänkte på att få ut så mycket av grafikkortet, kan ju bara köra 1280*1024 just nu, ska köra 2st HD2900XT i CF, tänkte ifall jag köper skärm me bättre upplösning så kan jag få ut mer av skiten...;)
men iaf, vilken/vilka skärmar e bra? är ju inte bara upplösningen jag e ute efter utan färgåtergivning o allt de som e viktigt
February 28, 2005
Det ska vara en för max 4k, sen om det är 22" eller mer spelar mindre roll men minst 22 tum, jag vet att jag inte får nån 24" för runt 4k
Saken är när jag säger max 4k är att en bekant till mig köper via företag så jag får tex en skärm som kostar 4k för runt 2k. Så jag vill ju ha mycket för pengarna, så kom med förslag 😉
February 28, 2005
Delph1 wrote: Gå ner till 20" eller köp beg. Jag tycker alla 22" är i stort sett lika och inte speciellt imponerande.
//Andreas
Som jag nämde tidigare, ska köpa via en bekant, får typ 50% av nypris, sen så vill jag jag göra en "stor" uppgradering från min 2 år gamla 17" LG skärm som jag faktiskt varit nöjd med, men vill ha större. Så ett par nice förslag, vad det än blir så blir jag säkert nöjd och kommer märka skillnad
October 9, 2003
Sitter just nu med en 215TW 21", riktigt nöjd, skärmen har fått kanontester på dom flesta ställen :). I nyaste Techworld vann den testet mot en hel drös med 22":are.
Det sägs dock att det finns input lag på denna modell. Hade själv problem när jag satt med ett 6800GT men när jag bytte upp mig till ett X800XT PE försvann det. Kanske inte värt chansningen för din del? Jag är dock nöjd med min. Bra färger, kontrast, inga eftersläpningar, bra ergonomi etc.
September 27, 2002
Lånar din tråd lite för en "forumfråga"
Tycker att inlägget av Gilgamesh:
"ingen som verkligen har koll på dagens skärmar? ge mig bara några förslag, ska köpas inom kort "
Är en solklar Bumpning. Varför använder ni inte samma regler på denna tråd som på andra trådar dvs låser den direkt?
February 28, 2005
Delph1 wrote: Titta på 24" då. De finns för runt 8000:- nya från HP, LG och Eizo, för att nämna några.
//Andreas
hehe, visst sa jag max 4000:- men jag tänker inte lägga så mycket pengar på en skärm, nämde 4000:- för att hamna runt 2k.
men hur som helst, vad tycker ni om dessa 2 skärmar, vilken är vettigast till spel, film osv osv?
1 Guest(s)