June 17, 2004
Hej, tänkte att man skulle köpa en ny skärm samtidigt som jag upgraderar hela burken till a64.
Såg precis att det fanns en sånhär:
TIBURON HL1700S (17" LCD TFT skärm med 16 ms responstid.)
1990:- från http://www.elgiganten.se
....
vad tycker ni om denna skärm ni som har en ? räcker 16ms ?
kolla mer info på hemsidan om tft:en.
det skulle vara ett billigt alternativ isåfall. 1990:- och man slipper frakt 😀 har iaf inte hittat billigare ännu.
tack till er som svarar 🙂
June 11, 2001
Jovisst, priset är helt ok, men eftersom märket är okänt och butiken heter Elgiganten (i folkmun Felgiganten) så skulle jag dra öronen åt mig. Dessutom finns det 25 ms skärmar som är bättre än 8 ms skärmarna.
Kolla på ett känt märke som tex Samsung, Panasonic, Philips eller Sony.
July 15, 2004
Sitter på en samsung 710n med 12ms vet inte om den ligger i den prisklass som du var på jakt efter.Tänkte bara göra ett inlägg vad jag har för erfarenhet av den.
Funkar hur bra som helst även till spel. Jag är dock ingen "hardcore"gamer som spelar 24/7 utan spelar ibland när lusten faller på och för att det är kul. Jag upplever ingen eftersläpning (ghosting) fast jag sitter inte och letar efter det :P. Med andra ord märker jag ingenting när jag spelar.
Vet inte vad den kan ligga på idag tror jag gav runt 3900 för den när jag köpte den har väl gått ner lite tror jme säljer den för 3600 ngt i deras nätbutik.
Jag kan rekomendera den varmt till vardagsbruk samt även till spel. Iaf i den utsträckning jag använder den.
Är det en billig skärm du är ute efter så kanske det är ett bra val. Om jag inte minns fel så är det 30 dagars öppet köp på deras produkter även om du testar dem( VET EJ OM DE HAR BYTT POLICY DU KAN JU FRÅGA INNAN DU KÖPER DEN OM DU HAR VÄGARNA FÖRRBI NGN GÅNG:D HADE JAG GJORT :)).så du kan ju faktiskt testa den och uppfyller den inte dina krav så lämna tillbaka den.
Hoppas det hjälpte dig lite
2 Guest(s)