October 26, 2004
Hej denna frågan går ut till er som köpt hårddiskar hos inet där har jag några frågor nämligen
1: hur fick ni disken/diskarna embalagerade
2: ansåg ni att embalageringen var tillräcklig
3: har disken om den funkat vid leverans haft dolda fel exemelvis sektor fel om ni inte har kollat detta rekomenderar jag er att göra detta genom att i windows skrive chkdsk "enhetsbetäckning" /f så gör den inga ändringar alls på disken utan fel kollar den enbart (ni som kör andra os förutsätter jag vet hur ni gör sån här koll)
undvik gärna massa skitsnack här i tråden om att ni fått hela varor utav nått annat än hårddiskar då denna tråd endast gäller hårddiskar från dem
September 10, 2004
1 Två 1 TB-hårddiskar ovanpå varandra, ca 50-75 cm bubbelplast runt. En 1 TB-hårddisk med ca 50-75 cm bubbelplast runt lagd bredvid/ovanpå. Fyllda luftkuddar ovanpå.
Ingen emballering i botten eller sidor och inget stabilserade emballage så hårddiskarna gled runt. Dessutom var kartongen fraktskadad med stort hål i sidan.
2 Absolut inte! Noterbart är att ansvarig chef på Captech bedyrade att de alltid emballerar väl.
3 En hårddisk testad och gick i 3-4 MB/s vid kopiering till och kopiering på hårddisken. Testad i två datorer med samma resultat. De andra två testades inte. Samtliga skickades tillbaka.
MrRunaway
2 Guest(s)