April 10, 2008
HeJo wrote: Alla nödvändiga kablar ska följa med respektive delar.
SATA, IDE kablar med moderkortet, HDMI-adapter och kablar med grafikkortet etc. Jag har aldrig behövt köpa till några kablar när jag byggt datorer(4st).
Oki 🙂 tack för snabbt svar. Paketet är bestääl å jag känner mig som ett barn på julafton
October 23, 2005
Trevligt, lycka till!
P.S. du har väl sett NH:s egen datorbyggar guide som är bra att följa första gången.
https://www.nordichardware.se/.....ivelse=220
April 10, 2008
HeJo wrote: Trevligt, lycka till!
P.S. du har väl sett NH:s egen datorbyggar guide som är bra att följa första gången.
https://www.nordichardware.se/.....ivelse=220
Japp ska läsa igenom den, har tjuv kikat lite innan, den verkar mkt bra 😀 .
December 6, 2006
Yzzerman wrote: så var det då dags att starta , men inget händer vad har jag gjort för fel.
Har följat allt i eran dator byggar skola.
Händer ingenting när du trycker på startknappen ?
Har du satt på strömknappen på nätaggregatet till "1" ? ( ON )
Lyser lampan på moderkortet när du satt på strömnen på nätaggregatet ?
Om den lyser men ändå inget startar har du säkerligen kopplat dom små sladdarna från chassits framsida till fel "pins" på moderkortet. ( Ett vanligt nybörjarfel 😉 )
April 10, 2008
opA87 wrote: Händer ingenting när du trycker på startknappen ?
Har du satt på strömknappen på nätaggregatet till "1" ? ( ON )
Lyser lampan på moderkortet när du satt på strömnen på nätaggregatet ?
Om den lyser men ändå inget startar har du säkerligen kopplat dom små sladdarna från chassits framsida till fel "pins" på moderkortet. ( Ett vanligt nybörjarfel 😉 )
Näe det var inte det som var felet, det funkar nu iallafall , vad jag gjorde var att jag koppla ur alla enheter sen koppla jag på en å en å startade varje gång för att se om det var att nätagregatet inte orkade med, men så var inte fallet det var tydligen.
Utan det var in kabel som jag satt på en system fläkt som stoppa datorn från att starta , så bär jag inte har den i så funkar det.
Och alla fläktar funkar oxå, så jag vet inte riktigt var den kabeln är till 🙄 men jag har ett annat lite problem nu!
Jag vill köra xpress recovery men när jag gör det säger programmet att jag inte har tillräckligt med disk utrymme.
Men jag har ju hela 80 g, så vet nån vad det kan vara?
2 Guest(s)