July 27, 2004
Hallå!
Jag ska köpa ett datorpaket från scratch och jag e newbie inom sånt här så nu skulle jag vilja att någon tar och slänger ihop en superdator för ungeför 32.000 som ska innehålla:
2 gig RAM
1 Terrabyte HD
Sen vet jag inte mer
Den här har jag själv tittat på:
http://www.datorbutiken.com/se.....rtId=89672
Tack på förhand
March 10, 2003
Hmm.. vad fansiken skall du med ECC minnen till ? Finns inget på moderkortet som använder det.
Sedan förstår jag inte varför du valt CD-rw & DVD-rw. Räcker
det inte med DVD-rw:n ?
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
March 10, 2003
Plockade ihop en burk nu. Hamnade på lite lägre pris tyvärr :bgrin:
Dock kör denna med orginalkylare ifrån AMD, Fungerar men kan ju
bytas mot något annat i framtiden. Tror inte jag glömt något.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
March 18, 2004
Ctrl wrote: Plockade ihop en burk nu. Hamnade på lite lägre pris tyvärr :bgrin:
Dock kör denna med orginalkylare ifrån AMD, Fungerar men kan ju
bytas mot något annat i framtiden. Tror inte jag glömt något.
Snart blir den ännu billigare. Flera butiker har redan börjat sänka priset med över tusen kronor på socket 939 prollarna.
July 27, 2004
Men nu har jag tänkt mig en SUPER dator
jag har bytat minnena så nu ser den ut såhär:
July 27, 2004
men vad ska jag ha för minnen till detta systemet då
nu är det så att jag får pengar nu efter ett långt fattigt liv och jag kommer ha ett långt fattigt liv efter det här köpet så jag kan inte uppgradera datorn så mycket sedan. (Ska börja studera på heltid i typ 4 år)
Därför vill jag lägga mycket nu så den håller LÄNGE.
Går det att lösa??
March 10, 2003
Tar du det systemet jag plockade ihop så får du väldigt bra prestanda och säkerhet inför framtiden.
Med din budget på 32k så har du lite mer att lägga på grafikkort.
Mitt paket hamnade på 28644:- ekl frakt. Det du kan göra är att välja ett bättre graffe och moderkort för skillnaden upp till 32K.
Vet ej hur Hynix minnena är men. Du kan annars välja 4stx512mb kingston för samma pris.
Se bara till att det är minst 400ddr minnen.
March 10, 2003
Jupp. Finns bara 2 kort på DB för 939. Om du vill kan du titta på Asus kortet. Det är
100kr dyrare och har någon mer feature om jag inte minns fel.
Skall du ha ett graffe som varar länge så gå på ett Nvidia kort. Eftersom det är lite bättre än ATi's kort för tillfället.
Finns recentioner här på NH som du kan läsa skillnader mellan korten.
3 Guest(s)