February 17, 2004
Tänkte köpa en ny skrivare då den jag har nu är kass. Har tittat lite på All-in-one skrivare på Siba, med kopiator, fax, scanner, skrivare etc allt i ett. Är det prisvärt att köpa på Siba eller ska jag titta på webben? Vilka modeller och märken är bäst? Max 2000kr kan jag lägga.
Har tittat på:
* Canon MP500 All in one 1890kr
* Brother MFC215C All in one 1290kr
/Dani
November 13, 2001
Alla är väl baserade på bläck så jag skulle inte rekommendera någon alls. Bläck är ren djävla smörja. Har du inget behov av att kunna skriva ut i färg är det bättre att köpa en laser och en scanner. Du kan åstadkomma samma saker med dom bortsett från fax-funktionen som kräver ett modem i datorn.
February 17, 2004
gilgo wrote: Alla är väl baserade på bläck så jag skulle inte rekommendera någon alls. Bläck är ren djävla smörja. Har du inget behov av att kunna skriva ut i färg är det bättre att köpa en laser och en scanner. Du kan åstadkomma samma saker med dom bortsett från fax-funktionen som kräver ett modem i datorn.
Kan hålla med dig om att att det är en salig "smörja" med bläckstråle. Men känner inte för att köpa massa komponenter för varje funktion. Det är ju väldans smidigt med allt i ett. Sen är det ju säkert sunkig kvalitet på funktionerna jämfört med att köpa separat, men det får man ta. Fler fördelar än nackdelar känns det som.
Lutar mot en Canon MP500 som verkar mycket bra. Runt 1650kr kommer det att kosta, men det lär vara prisvärt. Har ni tips på någon bättre i samma prisklass så ge gärna förslag!
UTSKRIFTSUPPLÖSNING 9600 x 2400 dpi
SKANNER UPPLÖSNING 1200 x 2400 dpi
KOPIERINGSUPPLÖSNING 9600 x 2400 dpi
/Dani
1 Guest(s)