March 10, 2003
Börjat titta på att köpa en kompaktkamera, då jag anser att mobiler inte tar bra bilder
oavsett hur många megapixlar de har. Särskilt när sensor och linsen är så liten. Tittar på något
i prisklassen runt 1000-1500 ungefär. Skall ha med den på fester och ute på fisketurer typ.
Har någon här någon koll på vilka som är okej i de prisklasserna? Tycker det är en jävla djungel
med alla dessa små sakerna. Vore bonus om de kan spela in film i någorlunda 720p kvalitet med.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
March 13, 2011
Ctrl;1292180 wrote: Börjat titta på att köpa en kompaktkamera, då jag anser att mobiler inte tar bra bilder
oavsett hur många megapixlar de har. Särskilt när sensor och linsen är så liten. Tittar på något
i prisklassen runt 1000-1500 ungefär. Skall ha med den på fester och ute på fisketurer typ.
Har någon här någon koll på vilka som är okej i de prisklasserna? Tycker det är en jävla djungel
med alla dessa små sakerna. Vore bonus om de kan spela in film i någorlunda 720p kvalitet med.
Nu får du canon ixus för 599:-. Jag har själv haft en ixus från 2006, plåtat en hiskelig massa kort och jag tycker den har varit suverän. Jag har haft med den på regniga cykelturer, jag har stått i regnet och plåtet, mitt i natten med isande kyla o.s.v. Den jag hade(tappade den för några månader sedan) hade endast 7 MP. Idag får du 16 MP för 599 :- och det tycker jag är ett bra pris. Du kan behöva ett minne samt väska till den också så det lägger du de sista hundralapparna på till 1000-1500:-.
Här är ett kort från valdemars udde i motljus taget med denna kamera:
[Image Can Not Be Found]
2 Guest(s)