May 1, 2001
Jag är sugen på en ny tv och jag funderar på att köpa en LCD tv på 32". Hittade en billig på netonnet.
http://www.netonnet.se/item.as.....geTopOffer
Läste lite recensioner om den på pricerunner och det verkar som man får en bra tv för lite pengar. Vill gärna ha synpunkter på den här tvn eller om ni kan rekommendera någon annan i samma prisklass. 🙂
February 28, 2005
denna ska du köpa...HDTV!!
June 7, 2005
July 23, 2005
Jag skulle alldrig personligen köpa över nätet. Hällre punga ut en tusing extra om man nu inte köper på El-giganten vill säga. Vore jag du skulle jag satsa på ett bra märke som Philips. Kolla på en tv sen pricerunna, gå till närmaste elgiganten och kräva det priset...
Tänk även på att om du köper en LCD så kan en del moddeler generera skit mycket värme. Jag köpte en THOMSON 32LB220B4 en den värmde upp hela jävla rummet så det var bara att ta och lämna tillbaka...
May 1, 2001
Redfaction wrote: Jag skulle iofs inte köpa en LCD för mindre än 15000kr då ajg tycker att de under den prisklassen är riktigt dåliga.
Det är så att jag inte har tänkt att lägga ut så mycket pengar på en tv. Jag funderade först på att köpa en vanlig 32" widescreen med bildrör. Men sen kom jag på att det kunde vara kul att kunna få en hygglig bild när man kopplar in datorn till den också.
May 1, 2001
Gilgamesh wrote: denna ska du köpa...HDTV!!
Den verkar bra, men inte i den prisklassen jag har råd med.
May 1, 2001
exstaz wrote: Jag skulle alldrig personligen köpa över nätet. Hällre punga ut en tusing extra om man nu inte köper på El-giganten vill säga. Vore jag du skulle jag satsa på ett bra märke som Philips. Kolla på en tv sen pricerunna, gå till närmaste elgiganten och kräva det priset...
Tänk även på att om du köper en LCD så kan en del moddeler generera skit mycket värme. Jag köpte en THOMSON 32LB220B4 en den värmde upp hela j**la rummet så det var bara att ta och lämna tillbaka...
Vem har sagt att jag skulle köpa den på nätet? Netonet har ju vanliga affärer också. Jag blir lite besviken på era svar. Jag förstår väl också att en tv för 17.000:- är bättre än en för 10.000.
Nu efterlyser jag betyg/information om hur bra den presterar, alltså om någon här har en likadan eller sett den in action så att säga. Förslag på andra skärmar i samma prisklass uppskattas också 🙄
December 1, 2002
July 23, 2005
Du vill ha tips och råd ok. En sak man alltid måste tänka på är att om du har analog kabel tv så får dy bra bild på en dålig tv men skit dålig bild på en bra tv. Så om du skall skaffa dig en 32 LCD råder jag dig till att skaffa digital tv om du vill ha bra bild kvalitet. En bra och billig LCD är THOMSON 30LB020S4 men den är dock bara 30" men den är ej heller allt för dyr. Finns på elgiganten för strax under 10000. Kan finnas billigare om du pricerunnar.
Denna är också bra PHILIPS 32PF4320, den kostar dock ca 12500.-. Den har Progressive scan som ger bättre bild och även lite kräm i standard högtalarna tror det är 50 eller 60watt. Den har även Virtual Dolby surround som ger lite klarare ljud.... Dock ingen vidare erfarenhet av doma LCD:erna själv tyvär. Men skulle ändå rekomendera dom.
May 1, 2001
Sideshow bob wrote: Generellt sett så skulle jag TRO att den är helt okej med dvd via scartRGB eller komponent men sämre än en "vanlig" tv när det kommer till vanliga sändningar. Är oftast så i de tester ajg sett på billiga lcd/plasma.
Ja det låter logiskt. Får väl bli att skaffa digital kabeltv senare kanske.
February 28, 2005
Unit01 wrote: Jösses det är ju bara 1280x720 den klarar. Ska vara 1920x1080!
Fast de är lite sällsynta nu och de som klarar det är ganska dyra.
Men det är sant att 1280x720 faktiskt räknas som HDTV klar tv. Fast bara den upplösningen och inte högre :/
titta ordentligt innan du utalar dej!! 👿 😛 1366x768 står det INTE 1280*720! :bash: :banghead:
June 27, 2002
Kolla på http://www.prisjakt.nu som är mer rätt forum för tv apparater och sådan elektronik men du får samma svar en LCD för 10000 är skit så är det bara om du inte köper en 26".
2 Guest(s)