March 19, 2003
Hejsan!
Tänkte investera i en DVD-brännare, men vet inte riktigt vilken!
Har sett brännare runt 600-700:- men också runt 1000:-...
Vilken tycker ni är mest prisvärd på marknaden just nu...kanske någon NEC eller LiteOn?
Kom med förslag, tack!
//Matte
¤ Abit NF7-S rev 2.0 ¤ AMD Athlon XP Barton 2500+ @ 2170MHz ¤ 2x256MB TwinMOS Original PC3200 @ 434Mhz ¤
¤ Sapphire ATI Radeon 9600Pro Atlantis ¤ Spire WhisperRock IV 21dBA ¤
August 16, 2002
GooGeL wrote: [quote=padda]NEC ND-3500
Easy! 8)
samma... fast med A på slutat... nec nd-3500A heter den...
March 19, 2003
keffing:
Står olika på olika ställen ju, ibland utan A på slutet, fast det avser väl ändå samma brännare?
¤ Abit NF7-S rev 2.0 ¤ AMD Athlon XP Barton 2500+ @ 2170MHz ¤ 2x256MB TwinMOS Original PC3200 @ 434Mhz ¤
¤ Sapphire ATI Radeon 9600Pro Atlantis ¤ Spire WhisperRock IV 21dBA ¤
October 14, 2002
Har kört olika CD-brännare från det att de började komma ut på marknaden.. Plextor PlexWriter är den som tuffat i flera år utan problem alls och som tar allt effektivt. 😀
Därför skulle jag kunna säga följande, har du några hundralappar xtra till övers så kör Plextor PX-712 (den klarar förvisso inte DualLayer men de skivorna är ändå för dyra fortfarande (ca 75kr/st som billigast). Den har 8MB cache (mot alla andras 2MB) samt utifrån mina tidigare erfarenheter om felfri och effektiva bränningar. Dessutom är det många som använder just Plextor som referensbrännare (exv Toms Hardware).
Plextor PX-716 som tar DL har tyvärr blivit försenad.. ligger till deras nackdel eftersom många andra istället köper konkurrenterna.. Plextor får skylla sig själv om de är så sena.
Jag skulle också kunna säga så här.. många stirrar sig blinda på pixelupplösningen på digitalkameror och köper billigaste 3-4 mpixels kamerorna och blir sedan besvikna.. de förstår inte att en hög upplösning inte gör hela bilden. Vissa kameratillverkare är t.o.m bedrägliga och säljer interpolerade 2mpix kameror som 4mpix.. 👿 (inga märken nämnda inga glömda).
Slutligen:
Har du inte råd på en Plextor så kan du gott skaffa en NEC 3500 utan att känna dig lurad.
1 Guest(s)